Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 mei 2013, 17:47
thethinker thethinker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 1
thethinker is on a distinguished road
Standaard Van consultant naar onderzoeker: hoe?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten over het volgende. Ik ben afgestudeerd econoom en werk al enkele jaren bij een bekende consultancy firma (Big4, adviestak). Ik ben echter op zoek naar inhoudelijk leuker werk. Bij de firma waar ik werk ligt de focus vaak op projectmanagement, waardoor je weinig kans krijgt je echt in de inhoud te verdiepen. En laat ik nou een inhoudelijk leergierig iemand zijn (met ook het nodige talent denk ik ). Ik wil minder 'praten bij de koffieautomaat' en meer dingen schrijven, uitzoeken, de diepte in.
Ik zou liever werk doen dat directer gericht is op een betere maatschappij en waar ik mij ook meer kan bezighouden met inhoud. In het verleden heb ik al gewerkt bij internationale beleidsinstellingen en ik speelde toen zelfs met het idee om te promoveren. Door eerst als consultant te werken dacht ik bepaalde vaardigheden te kunnen ontwikkelen, wat ook zeker gebeurd is. Maar nu kriebelt het weer richting inhoud en onderzoek...
Herkent iemand dit verhaal en hebben jullie ervaringen te delen? Kennen jullie mensen die vanuit een baan als de mijne meer de kant van onderzoek & beleid zijn opgegaan? Alle tips en gedachten zijn welkom.
Andere kernwoorden voor mijn situatie: duurzaamheid, financiele sector, risicomanagement.

Bedankt alvast!
Met citaat reageren