Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 oktober 2012, 14:56
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Raquel!

Ik denk dat ik je wel een beetje op weg kan helpen. Allereerst je opleiding, heb je die in Portugal (Portugal met één "a" spellen) gedaan en is die goed te vergelijken met een Nederlandse opleiding Logistiek niveau 4? Dus een 4-jarige MBO-opleiding?

Als we daar inderdaad van uitgaan zou ik bijvoorbeeld schrijven:

Geachte mevrouw/ heer XXXX (altijd zorgen je brief aan een specifieke persoon te richten. Bel desnoods het bedrijf daarvoor op en laat de naam spellen).
In (naam dagblad waar de advertentie in stond) heb ik uw advertentie gezien waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie van logistiek medewerker (hier wel de exacte functienaam noemen). Deze baan ligt in het verlengde van mijn wensen en ambities, en daarom wil ik graag bij u solliciteren.

Ik heb de opleiding logistiek niveau 4 voltooid en stage gelopen bij IKEA in Portugal. Hier vervulde ik diverse logistieke functies, onder andere die van heftruckchauffeur en orderpicker. In elk van de functies was ik verantwoordelijk voor een tijdige en perfecte bevoorrading. Ik heb gewerkt met een geautomatiseerd warehouse managementsysteem voor bevoorrading en heb vrachtauto's gelost en goederen verwerkt. Tevens heb ik ervaring met de ontvangstcontrole van goederen en met inventariscontrole.

In nieuwe situaties pas ik me gemakkelijk aan en neem ik initiatief. Ik kan mezelf beschrijven als enthousiast, zelfstandig, en als een teamplayer. Ik ben stressbestendig en beschik over doorzettingsvermogen en flexibiliteit.

Uw bedrijf biedt mij de kans de kennis die ik tijdens mijn opleiding heb opgedaan in praktijk te brengen.
Ik hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,

(en hier je naam)

Maar, Raquel, uit jouw cv blijkt dat jij nog veel meer ervaring hebt. Ik ken de advertentie niet en vraag me dus af of je in plaats van alle ervaring die je bij IKEA hebt opgedaan, niet ook wat van de andere dingen eruit kunt pikken. Kijk gewoon wat zij precies vragen en wat jij daarvan al hebt gedaan. Maak daar een lijstje van en schrijf dat op.

Verder heb ik ook naar je cv gekeken, daar staan vrij veel taalfouten in. Wat ik eerst zou doen is even je persoonsgegevens eruit halen (dat is immers erg gevoelige informatie) en dan het bestandje hier nog eens posten. Liever niet als pdf, als dat mogelijk is; dan kan niemand hier het op de eigen pc corrigeren.

Nou, volgens mij heb ik je zo wel een eind op weg geholpen.....ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vriendelijke groeten,
Beewee
Met citaat reageren