Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 december 2015, 13:49
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik raad je aan een overzicht te maken van die taken die je nu uitvoert. Heb je ook een functiebeschrijving van toen je werd aangenomen? Welke verschillen zie je? Niet alleen in hoeveelheid taken, maar ook in zwaarte/verantwoordelijkheid. Zie je echt duidelijke verschillen? Welke taken vind je bij je functie horen en welke taken zouden bij iemand anders horen te liggen? Kortom, breng de situatie secuur in kaart. Je kunt op loonwijzer.nl kijken of je aan jouw huidige takenpakket een naam/functietitel kunt hangen en of dit consequenties heeft voor de honorering.

Ik begrijp dat je om meer salaris vraagt, maar daar zit de oplossing van dit probleem niet alleen in. Ik begrijp dat je je leidinggevende tegemoet wilt komen, maar zolang jij meebuigt heeft hij geen probleem. Als jij een te druk programma hebt, is het zijn taak om daar eens serieus naar te kijken en te zoeken naar een oplossing, Daar wordt hij ook voor betaald. Maak hem tijdens het gesprek mede-eigenaar van het probleem en laat zien wat je nu doet en waarvoor je destijds aangenomen bent. Stel het salaris voor dat je nu graag wilt verdienen en geef aan waarop je dit baseert. Zit dit er niet in, dan kun je voorstellen om een aantal taken af te stoten, zodat het salaris conform de taken is die jij uitvoert. Kortom, bereid je goed voor en heb helder voor ogen wat je doel is. Laat je niet van de wijs brengen of onder druk zetten. Oefen het gesprek desnoods een keer met een vriendin, zodat je al een keer hebt kunnen oefenen in hoe jij tegen de situatie aankijkt. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren