Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 maart 2008, 14:14
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent

Hoi Siv,

Een interessante switch die je daar maakt! Ik heb hieronder een paar tips voor je neer gezet, op volgorde van het verloop van de brief.

Citaat:
Hierbij solliciteer ik naar de vacature Leerling operatie-assistent, welke ik vandaag, 21 maart 2008, zag op uw internetsite.
Een openingszin die geplaagd wordt door teveel komma's. Gebruik bijvoorbeeld liever: "Naar aanleiding van de vacature Leerling operatie-assistent die ik op uw internetsite/website (kiezen) aantrof solliciteer ik naar deze functie."
Datum van aantreffen vacature is niet zo belangrijk.

Citaat:
Mijn motivatie om operatie-assistent te worden is, omdat de anatomie van het menselijk lichaam mij enorm facineert.
Een zin die niet lekker loopt door 'is, omdat'. Probeer hier iets anders van te maken. Bijvoorbeeld: "Mijn motivatie om (...) te worden wordt opgewekt door mijn enorme fascinatie voor de anatomie van de mens". Zo voorkom je onnodige komma's.

Citaat:
Het is bewonderingswaardig dat je onderdeel bent van een team welke zorgt voor een goede operatie en natuurlijk voor de patiënt.
bewonderingswaardig moet zijn bewonderenswaardig

Citaat:
Dat je een bijdrage kunt leveren aan de verbetering van de gezondheid van een patiënt. Dit is in mijn ogen fantastisch.
Maak hier één zin van.

Citaat:
Ik huiver hier niet voor terug en vindt het zeer indrukwekkend en interresant hoe een patiënt stabiel genoeg gemaakt wordt om deze vervolgens te vervoeren naar het ziekenhuis.
Je kunt niet ergens voor 'terughuiveren'. Je kunt wel ergens voor terugdeinzen. Ook moet vindt zijn vind

Citaat:
Tevens heb ik een sectie op een lichaam bij het NFI te Rijswijk mogen meemaken en vondt dit zeer interresant.
vondt moet zijn vond

Citaat:
Ik ben in het bezit van een Havo diploma. Na het behalen van deze opleiding was mijn eerste keuze een baan als operatie-assistente. Echter toen ik solliciteerde waren er op dat moment geen vacature’s. Na verloop van tijd kon ik aan het werk bij de Politie *. Nu bijna * jaar is het verlangen om operatie-assistent te worden er nog steeds. Gisteren heb ik er nog over gesproken om operatie-assistent te worden. Het verheugd mij natuurlijk zeer dat ik vandaag uw vacature aantrof.
Veel korte zinnen achter elkaar (Als je goed kijkt, zie je dat je geen enkele komma gebruikt hebt). Probeer hier wat te spelen met zinnen zodat er een lopend geheel ontstaat. Ook moet 'verheugd' in de laatste zin zijn verheugt

Citaat:
Ik ben een jonge enthousiaste vrouw met een flexibele werkhouding. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situatie’s kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken.
situatie's moet zijn situaties

Citaat:
Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel
Vergeet niet een 't' te plaatsen achter 'behandel'.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren