Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 februari 2011, 13:39
Fender76 Fender76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2011
Berichten: 1
Fender76 is on a distinguished road
Standaard Van bouwkundige naar ....

Hallo allemaal,

Ik ben een 35-jarige man, en werkzaam als bouwkundig tekenaar/projectleider bij een klein architectenbureau. Aangezien ik al werk sinds mijn 19e, heb ik eigenlijk alles al een keer getekend en gedaan in Nederland. Uitdagingen bezit mijn werk nog maar nauwelijks. Door de heersende regeldruk, die alsmaar toeneemt wordt het er ook niet leuker op.
Mijn opleidingsniveau is MBO bouwkunde, aangevuld met een avondopleiding op HBO niveau. Verder heb ik op 21-22 jarige leeftijd een jaartje in Amerika gestudeerd op een college, richting Graphic Design.

Ik wil mijn pijlen dus ergens anders op gaan richten. Ik heb voor mezelf 3 opties vastgelegd. Of ik begin voor mezelf als tekenaar (schoenmaker blijf bij je leest). Of ik ga iets in de grafische industrie zoeken zoals bijv. 3d vormgever (heb hier reeds een cursus in gevolgd, en het houd raakvlakken met bouwkunde), of iets in de internationale handel. Ik ben goed in talen, en wil daar dan ook tijd in steken.

Een paar maren: bij zelfstandig tekenaar blijf ik hetzelfde werk doen, kan verveling weer toeslaan. En de crisis is nog niet voorbij in de bouw. 3D-vormgever, dat wordt ook al veel gedaan in India etc. Hoeft dus ook geen vetpot te worden. En bij de laatste optie zal het een tijd duren voordat ik de stap kan zetten i.v.m. de opleiding.

Voor de laatste optie zal ik een opleiding moeten volgen. Dit moet in deeltijd. Mijn interesse gaat dan uit naar een baan waarin je contact hebt met Amerika of China/Japan.

Wat is raadzaam op mijn leeftijd? En wat voor opleiding zul je hier voor moeten volgen? Ik kom er via het internet niet helemaal uit, weet iemand hier misschien een goede optie? Ik kom uit Brabant, dus qua afstand moet het goed te doen zijn.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren