Los bericht bekijken
  #47  
Oud 14 juli 2010, 00:40
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Kijk, aan dit advies heb ik veel meer.

Het is inderdaad een goed idee om een stuk verhaal mee te sturen, daarmee kan ik daadwerkelijk laten zien wat ik kan, en dat is toch wel wat de bedoeling is.

Tekenen kan ik naar eigen zeggen redelijk,maar het is geen kunst. Het is een typische stijl aangemeten voor stripverhalen, wat het inderdaad wel uitstekend zou kunnen doen voor storyboards en vroege concept art.
Daarom heb ik het even kort vermeld in de brief dat ik daarmee ben begonnen, mischien moet ik er net iets meer over zeggen?
Bedenk wel dat het kort en krachtig moet zijn. Zo iemand heeft geen tijd om een heel boek door te werken. En het liefst ook nog een verhaal waar ze wat in een game mee kunnen. En als bijlage toevoegen en in je brief vermelden waarom je dat gedaan hebt. Geld ook voor je tekeningen.

Citaat:
Het lijkt er inderdaad op dat ik het wat ongelukkig heb verwoord dat ik nog niet goed bekend ben met het bedrijf, ik dacht er mee weg te kunnen komen omdat ze zelf op de website zeggen dat ze nog nieuw zijn, maar daar hoef ik ze niet aan te herinneren.
Nee, idd. Op zich is er niks mee mee, je was duidelijk op zoek naar een manier om te laten zien waarom je zou matchen met dat bedrijf, maar dat was niet de manier.

Oja, en ik zou oppassen met de term 'out-of-the-box' denken. Dat is in mijn ogen nogal een doodgegooide term en dus tegenwoordig vrij nietszeggend in mijn ogen. Misschien moet je meer denken in termen als 'kijk op een andere manier tegen problemen aan' ofzo.

Citaat:
Hassan's advies voelt inderdaad vaak als een aanval, alsmede omdat hij regelmatig lijkt te denken dat hij mij beter kent dan ik mezelf ken, en hier een beeld bij heeft wat gewoon niet klopt.
Het helpt ook niet als er nooit geen positief woord van af kan.
Hoe moeilijk dat ook is, dat is toch iets wat je zal moeten accepteren. Dat gebeurd in het bedrijfsleven immers vaak genoeg, helemaal als er druk op de pan staan.

Citaat:
Aangezien dit toch een anoniem forum is en het mischien helpt om het een en ander uit te leggen: Ik heb PDD-NOS. Dit is een erg lichte vorm van autisme.
Het werkt bij iedereen weer anders, voor mij houdt het in dat ik vaak in sociale situaties niet weet wat ik moet zeggen of doen. Ik begrijp alles wat anderen zeggen en doen, het is alleen mijn eigen rol in het gebeuren waar ik wel eens moeite mee heb.

Om een voorbeeld te noemen:
Als ik ergens binnenloop in een openbare gelegenheid en ik zie kenissen waar ik wel eens mee praat maar niet zo heel goed ken, dan kan ik er moeilijk over besluiten of ik wel of niet bij ze aan tafel ga zitten, dan heb ik het gevoel dat ik mischien wel eens niet welkom zou kunnen zijn.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om het op dit forum te zeggen. Het maakt je reacties in ieder geval begrijpelijker. Anonimiteit is heerlijk af en toe.

Ik wil je er alleen wel op wijzen dat je moet oppassen dat je PDD-NOS niet als excuus gaat gebruiken omdat je iets niet kunt. Ik lees in je reacties veel negativiteit, en vooral over je eigen kunnen. Ik wil je echt met klem waarschuwen dat je 9 van de 10 keer je grootste remming bent.

En ik spreek uit ervaring. Ik heb zelf ADHD (of eigenlijk zeg ik liever dat ik een ADHDer ben) en heb mezelf ook heel erg in de weg gezeten. Ik weet dus waar ik over praat en ik weet ook hoe moeilijk het is. Ik heb mijn ADHD ook vaak de schuld gegeven van alles wat niet zo lekker loopt, maar daar heb je zelf ook een hele grote vinger bij in de pap.

Overigens vind ik het wel sterk dat je ook de positieve kanten ervan onderkent! Dit is in mijn ogen de eerste stap in acceptatie. Ermee leren leven is de volgende. Doe je al iets van therapie? Dat zou je misschien ook kunnen helpen om wat bewuster te worden van je beperkingen en hoe je daarmee moet omgaan.
Met citaat reageren