Los bericht bekijken
  #41  
Oud 12 februari 2011, 17:01
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Het ligt er echt maar net aan in welke sector je zit. In mijn sector (Verkeerskundige), met een krappe arbeidsmarkt kon ik als HBO-starter gelijk beginnen met 2700 bruto + vakantiegeld, reiskostenvergoeding en eindejaarsuitkering natuurlijk.
Precies: het is per sector verschillend dus aan deze informatie heb je dus helemaal niets wanneer je in een andere sector gaat werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Over het algemeen geldt dat je als starter bij de overheid het beste uit bent (sowieso goede secundaire voorwaarden! je krijgt dan wel geen leaseauto maar wel een supergoed pensioen!! Das naar mijn mening belangrijker!),
Onzin: er zijn voor HBO/WO starters niet zoveel banen bij de overheid. De meerderheid van afgestudeerden begint in het bedrijfsleven. Verder is een pensioen pas op latere leeftijd belangrijk. Zeker in de toekomst waar je rond je 70e met pensioen gaat waarschijnlijk. Dus dan begin je op je 30e met 40 jaar sparen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
maar dat je op termijn het meeste kunt verdienen in de commerciële sector. het is algemeen bekend dat het bedrijfsleven starters erg weinig biedt omdat je je daar nog meer moet bewijzen.
Het is niet weinig: het is niet meer dan normaal dat je minder verdient wanneer je net begint.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Mijn mening: Eerst een jaar of 5/6 bij een overheid (ervaring opdoen!) en daarna eens rustig kijken naar een overstap richting het bedrijfsleven.
Onzin: er zijn niet genoeg vacatures bij de overheid en heel veel ervaring die je bij de overheid opdoet in de meeste overheidsfuncties is volkomen irrelevant voor het bedrijfsleven.
Met citaat reageren