Discussie: Keuzestress IBMS
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 juli 2013, 18:55
twijfelaartje twijfelaartje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 1
twijfelaartje is on a distinguished road
Post Keuzestress IBMS

Hallo allemaal,

Ik vind het heel moeilijk om keuzes te maken. Na een lange oriëntatie heb ik besloten om IBMS te studeren (in September starten) Ik twijfel omdat:
- Ik mijn vwo diploma heb en van veel mensen hoor dat het zonde is om dan hbo te doen. Ook omdat ik 20 ben en al een jaartje een universitaire opleiding heb gevolgd. (was niets voor mij)

- Economische vakken vond ik altijd interessant, maar ik ben niet zo goed met berekeningen.

Laatste twijfel punt is Utrecht of Amsterdam?
In Utrecht is er een fast track programma waar je in 3 jaar je diploma kunt halen. Ook mag je je minor zelf invullen en ga je in je tweede jaar al naar het buitenland en in principe mag je tot het eerste semester van het vierde jaar in het buitenland blijven. (geen loting studie)

In Amsterdam is er een project waarbij je een onderneming gaat starten met een groepje. Dit spreekt mij erg aan. Ook zijn er partneruniversiteiten in verschillende landen welke mij meer aanspreken. In Amsterdam ga je in het derde jaar op uitwisseling en mag je ook je stage in het buitenland doen. (Het is een loting studie)

Heeft iemand ervaringen met International Business and Management Studies aan de Hogeschool van Amsterdam of Hogeschool Utrecht? Ik hoor het graag!
Met citaat reageren