Los bericht bekijken
  #5  
Oud 25 augustus 2009, 23:05
kathinko kathinko is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 3
kathinko is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief parttime verkoopster

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrna.harms Bekijk bericht
Hoi Kathinko,

Ik ben het eens met startertje je brief is vrij algemeen. Het is de bedoeling van een motivatie brief om de aandacht naar jou te trekken en de werkgever naar jou cv te laten kijken.

Dit kun je doen met bijvoorbeeld een pakkende opening bv:
Er goed uitzien en je er fantastisch bij voelen, iets wat iedereen wil. Iets waar de juiste kleding voor zorgt (... verzin nog iets leuks) Ik was dan ook gelijk enthousiast toen ik uw vacature las en wil hierbij graag mijn interesse tonen voor de functie van parttime verkoopster.

Hierna komen 1 of 2 alinea's (net hoeveel je wilt vertellen) over wie je bent wat je doet en waarom de baan goed bij je past. Probeer voorbeelden te geven als je zegt dat je iets goed kan. Kan je goed met mensen omgaan zeg dan bijvoorbeeld. In mijn stage/werk/vriendengroep heb ik veel klant contact hierin heb ik geleerd met verschillende soorten mensen om te gaan.

En dan komt je afsluiting. Je kan afsluiten met een grapje of met Bent u na het lezen van mijn brief ook enthousiast geworden? Dan kom ik graag mijn motivatie en cv mondeling toelichten.

Nou ja dit zijn een paar voorbeelden ik hoop dat je er iets aan hebt. Misschien is het leuk om, aangezien het een winkel in jou dorp is, de brief persoonlijk langs te brengen dan hebben ze je al een keer gezien. Gewoon vragen naar de manager. Het laat in ieder geval een leuke indruk achter!

Succes met solliciteren
Hoi Myrna

ook heel erg bedankt voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee.
Met citaat reageren