Los bericht bekijken
  #8  
Oud 2 maart 2011, 22:02
Arwen00 Arwen00 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 10
Arwen00 is on a distinguished road
Standaard

Poging 2! Hierin zit zorgvuldig knip & plak werk in, maar wel toegespitst op mijzelf. Ik heb de voorbeeldbrieven en AIDA erbij gepakt. En voor mijn gevoel kortere en bondiger zinnen?

__________________________________________________ ____________

Geachte .....,

U zoekt een ondernemend afdelingshoofd en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die afdelingsmanager ben waarnaar u zoekt.

Voordat ik met mijn huidige studie begon, was ik werkzaam als teammanager bij ****. Ik ben hier op verschillende operaties ingezet en hierdoor heb ik veel ervaring opgedaan met het opstarten van afdelingen en het efficiënt inrichten van de processen. Ik heb ook met veel plezier leidinggegeven aan verschillende teams. Mijn medewerkers waardeerden mij vooral omdat ik goed kan luisteren, een coachende houding heb en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback geef op hun werk.

De ervaringen die ik de afgelopen jaren binnen verschillende organisaties heb opgedaan geven mij inzicht in de structuur van bedrijven en dit maakt de beoordeling en vertaling van complexe vragen naar een opdrachtformulering mogelijk. Mijn functie als teammanager bracht ook met zich mee dat ik efficiënt en effectief moest communiceren met alle betrokkenen op verschillende niveaus, zowel binnen als buiten de organisatie.

De vacature trok mijn aandacht omdat ik in de eerste plaats veel affiniteit heb met het welzijn van dieren, maar daarnaast ook veel respect heb voor de vrijwilligers die dit werk doen. Als jong meisje heb ik een dag mogen meelopen met de ****. Ik was - en ben - diep onder de indruk van wat ik die dag heb gezien. Niet lang daarna ben ik aan de slag gegaan als vrijwilliger in de nazorg van asieldieren bij de nieuwe bazen. De mogelijkheid om mee te kunnen werken aan de inrichting en ontwikkeling van deze afdeling spreekt mij dan ook erg aan.

Ik ben bezig met een eenjarige studie tot docent en hiervoor loop ik stage op een mbo-instelling. Door de lessen managementvaardigheden en personeel & arbeid die ik verzorg, heb ik mij gerealiseerd wat voor geweldig vakgebied ik heb. Maar vooral ook dat ik ondernemende, resultaatgerichte omgeving mis waarin ik het beste tot mijn recht kom. Graag zou ik mijn talenten in een maatschappelijk relevante organisatie willen inzetten en verder ontwikkelen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme en gedrevenheid voor deze functie verder toe te lichten
Met citaat reageren