Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 april 2011, 15:10
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Er zijn veel verschillen tussen loopbaanadviseurs. De ene zal meer gericht zijn op een coachende manier, bij een ander bureau kan je voor alles terecht. Ik heb geen idee wat je achtergrond precies is (qua opleidingsniveau/functies), maar ik denk persoonlijk wel dat loopbaanadviseur verder gaat dan alleen advies geven op een forum. Bovendien zit er ook nog een wezenlijk verschil tussen advies schrijven en face to face mensen motiveren en begeleiden. Plus het feit dat ik maar 1 berichtje kan vinden met advies en mensen nogal verschillend zijn. Wanneer je mij dat advies had gegeven (in die vorm van achtbanen), had ik echt niet veel daarmee kunnen doen. Ik denk daarnaast dat je kennis dient te hebben met betrekking tot regelgeving en wetten (uitkeringen/instanties etc.). Mensen komen vaak met vragen en je moet de weg weten bij verschillende instanties. Wanneer je zelf een bedrijf gaat opstarten zal je het bedrijf goed neer moeten zetten zodat mensen de weg weten. Er zijn veel kleinere praktijken voor loopbaanadvies en dan dien je geluk te hebben wanneer daar een vacature is voor loopbaanadviseur. Waarom denk je dat dit beroep geschikt is? Buiten dat je (1 keer) hetzelfde advies geeft en begaan bent met mensen (er zijn namelijk meerdere mogelijkheden wat betreft deze interesses

Groetjes
Met citaat reageren