Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 juli 2011, 14:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liav Bekijk bericht
Weten jullie of dit voor de meeste Marketing Assistant functies opgaat?
Ja, dat lijkt me wel. Wat ik van marketingassistenten weet, is dat ze veel uitvoerend en coördinerend regelwerk doen, tussen bijvoorbeeld interne marketeers of managers, ontwerpbureau, reclamebureau, drukker, websitebouwer e.d. Dat lijkt vermoedelijk veel op je huidige baan, is weinig creatief, weinig inhoudelijk en zeker niet strategisch.

Ik denk eerlijkgezegd dat je een verkeerd carrièreplan hebt bedacht en op de verkeerde functie aan het solliciteren bent.

Citaat:
Hoe zou ik me het beste kunnen heroriënteren naar een marketingfunctie, zonder enige ervaring of specifieke opleiding in die richting?
Marketing is niet echt een heel ingewikkeld vak. Er is een beetje jargon dat je leert in een marketingcursus, een stuk of wat eenvoudige communicatiemodellen en wat basiskennis van psychologie. De benodigde branche-, product- en doelgroepkennis moet je toch een beetje in de praktijk oppikken.

Misschien is het een idee om een uitgebreide marketingcursus te doen via afstandsonderwijs en dan op een wat zwaardere marketingfunctie te solliciteren (niveau marketeer i.p.v. assistent, misschien junior-marketeer), in een branche die je al een beetje kent en die aansluit bij je opleiding en werkervaring (bijvoorbeeld het onderwijs of de cultuursector).
__________________
René
Met citaat reageren