Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 maart 2008, 14:44
Arnold Veenhoff's schermafbeelding
Arnold Veenhoff Arnold Veenhoff is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 7
Arnold Veenhoff is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Arnold Veenhoff
Standaard Re: Waarom wil jij die baan?

Hallo Dunja,

Klopt het dat je in de luxe positie zit dat je een interne vacature aangeboden krijgt? Of heb je er zelf op gesolliciteerd? In dat laatste geval, ga nog es na waarom je op die functie hebt gesolliciteerd. Is die functie een logisch vervolg op je huidige baan? Ben je toe aan nieuwe prikkels? Dacht je: die functie is echt helemaal het einde voor me?! Wat het motief ook was om het gesprek aan te gaan, je hebt er beslist zo je redenen voor. Ben je die even kwijt? Geen nood, zet een en ander maar rustig op een rijtje: wat zijn de plussen en minnen van die nieuwe functie ten opzichte van je huidige werk? Waar ben jij goed in? Wat vind jij leuk om te doen wat werk betreft? En hoe kun je die ambities en kwaliteiten vervolgens kwijt in die nieuwe functie? Praat er es over met een goeie en kritische vriend, een andere vertrouweling of een onafhankelijke deskundige.

Ik ben ervan overtuigd dat er vanzelf antwoorden op je vragen komen als je op bovenstaande enige bespiegelingen pleegt, en dat bij voorkeur met een goeie gesprekspartner. Die antwoorden lijken me een prima basis voor het gesprek.

Veel succes met de voorbereidingen!

Hartelijke groet,

Arnold Veenhoff, Talent4Work
Met citaat reageren