Los bericht bekijken
  #4  
Oud 1 maart 2016, 22:55
UnknownQuantity UnknownQuantity is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2016
Berichten: 4
UnknownQuantity is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RivierLied Bekijk bericht
Hoe het zit met vakken inwisselen om een volledig diploma te krijgen, weet ik niet precies, maar waarschijnlijk is dit op de site van het DUO allemaal te vinden (onder het kopje staatsexamenkandidaat). Overigens moet je er dan evengoed op letten dat je vakken aansluiten bij een van de profielen en dat er ook een profielwerkstuk bij komt kijken. Maar ook dit is op de site van DUO te vinden.

De boeken lezen is best veel werk, ik zou dit niet te lang uitstellen. Ik denk dat het goed is om de stof (zeker bij Nederlands) die over lezen gaat te behandelen voor je daadwerkelijk de literatuur induikt. Dan heb ik het over begrippen als motief, thema ed. Zelf vind ik het fijn om na het lezen een kort verslag te maken, zodat ik meer bezig ben met begrijpend lezen. En als de examens zijn, zijn deze verslagen ook weer handig. In elk geval moet je de literatuurlijst voor 1 april opgesteld en opgestuurd hebben (1 april volgend jaar dus, geen haast) Tijdens de mondelinge examens worden er dan vragen over je lijst en de gelezen werken gesteld.

Ik weet niet hoe de stof bij de loi ingedeeld is, dus ik vind het lastig om je hier mee te helpen. Ik doe zelf een thuisstudie via de NHA en daar is de stof ingedeeld in logische, begrijpelijke hoofdstukken. Als dat bij de loi stof ook zo is, zou je zelf een planning kunnen maken. Als je wilt, wil ik wel met je kijken naar wat voor jou de beste manier is. (dat is dan overigens geheel vanuit mijn eigen ervaringen)
Allereerst bedankt voor je reactie! Ik ga zeker de DUO website doorspitten om tot de antwoorden te komen. Verder ben ik ook zeker verder geholpen met je verzoek. Hieronder wat praktische informatie:
  • Opleidingsvariant: HAVO Volledig programma - Natuur & Techniek
  • Extra: Onderbouwpakket Economie, Onderbouwpakket Natuurkunde, Onderbouwpakket Scheikunde, Onderbouwpakket Wiskunde
  • Verdieping: Informatica
  • keuze: Economie
De onderbouwpakketten werden genomen door een gebrek aan kennis over de genoemde vakken gedurende de onderbouw. Het totaal aantal studiemaanden komt hiermee uit op: 31.

Eind januari kreeg ik mijn eerste pakket binnen. Deze bevatte de vakken Nederlands en Engels (inclusief examenstof). Na telefonisch contact ben ik er achter gekomen dat iedere 4 maanden een pakket geleverd zal worden met twee nieuwe vakken.

Jouw advies voor een schema zou zeer welkom zijn. Mocht je nog extra informatie nodig hebben kun je dit gerust vragen.
Met citaat reageren