Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 juli 2011, 17:07
girly girly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 5
girly is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief gehandicaptenzorg, graag feedback

zou iemand mijn brief willen controleren?
Ik vind het altijd heel moeilijk om dat geen er in te zetten wat men graag wil lezen. Ik heb al een aantal keren gesolliciteerd maar ben tot nu toe altijd afgewezen.... maar dat lag voornamelijk aan weinig ervaring. aangezien mij deze vacature heel erg aanspreekt en leuk lijkt om te werken hoop ik dat ik dit x word uitgenodigd voor een gesprek
ik sta open voor feedback
mijn autorijbewijs staat vermeld op mijn cv.
alvast bedankt

vacature
Algemeen
DC (diensten centrum).... in ...... biedt zorg aan 30 cliënten. Op, maar ook rondom ..... wonen cliënten die zorg of begeleiding vragen. Dit varieert van cliënten die gebruik maken van het dienstencentrum tot aan mensen die wonen in een nabijgelegen verzorgingshuis. De hulpvraag is bepalend voor de zorg die we bieden. Van jong volwassen die de droom hebben zelfstandig te wonen tot aan het organiseren van lichamelijke zorg rondom ouder wordende cliënten.

Functiebeschrijving
De functie assistent begeleider heeft tot doel een bijdrage te leveren aan de begeleiding aan en de zorg voor cliënten. Het doel van de zorg is gericht op het ontwikkelen, bevorderen en/of handhaven van de zelfredzaamheid van cliënten en het gevoel van eigenwaarde van de cliënten. Als assistent begeleider werk je direct of indirect samen met een begeleider. Je assisteert de begeleider bij de uitvoering van de zorg en begeleiding zoals afgesproken is in de individuele zorgplannen van de cliënten. Daarnaast signaleer je en doe je voorstellen aan de begeleider met betrekking tot de zorg aan de cliënten. In het dagelijkse functioneren kan je als assistent begeleider direct of indirect op een begeleider terugvallen.

Functie-eisen
We zijn op zoek naar 2 assistent begeleiders. Sta jij stevig in je schoenen, ben je zowel mondeling als schriftelijk vaardig, ben je bereid tot het draaien van slaapdiensten/onregelmatige diensten en ben je in staat om respectvol, binnen de visie van NOVO, om te gaan met cliënten? Reageer dan op deze vacature. Bij voorkeur ben je in het bezit van een rijbewijs B.

sollicitatiebrief
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw vacature op .... wil ik mijn belangstelling kenbaar maken voor de functie assistent begeleider. Zoals u de functie omschrijft is dit voor mij een passende baan.

Momenteel ben ik werkzaam bij ...flex, maar zou naast mijn nul uren contract graag wat vaste uren willen hebben. Doordat ik bij ....flex werk heb ik ervaring opgedaan bij verschillende locaties van .... Waarvan één van mijn vaste locaties WGS ... is. De cliënten waarmee ik werk hebben laag niveau en hebben o.a. autisme, down syndroom of een psychische beperking. Daarnaast werk ik af en toe ook bij ....... waar ik te maken heb met oudere mensen met een verstandelijke beperking.
De taken die ik voornamelijk uitvoer in mijn huidige werk zijn: structuur bieden, veiligheid bieden, ADL taken.
Tijdens het laatste jaar van de opleiding SPW 4, heb ik stage gelopen bij het .... in de bakkerij. Ik heb hier ervaring op gedaan met mensen met een licht verstandelijke beperking.
Mijn hart ligt in de gehandicaptenzorg, dat ik deze mensen kan en mag begeleiden om ze deel uit te kunnen laten maken van de maatschappij vind ik een uitdaging in mijn werk.
Ik ben in staat om mijn handelen af te stemmen op de wensen en behoeften die de cliënt heeft of het nakomen van de afspraken en doelen zoals deze zijn opgesteld in het zorgplan.
Tijdelijk werk ik als vervanger voor iemand ook bij een ouderenorganisatie. Ik werk hier op de dagopvang. Ik krijg hier te maken met oudere mensen waarvan een enkele dementerend is en een cliënt met psychische beperking. Mijn taak hier is dat de mensen een leuke dag hebben en niet vereenzamen.

Zelf zie ik mij als een vrolijke, enthousiaste, creatieve en collegiale meid. In mijn werk staat empathie voorop. Ik kan duidelijkheid, structuur en veiligheid bieden voor de cliënt.
D.m.v. het flex werk kan ik goed schakelen tussen diverse cliënten en mijn handelen daarop afstemmen.
Het observeren en rapporteren word in mijn huidige werk als positief beaamd.

Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn C.V.

Hierbij hoop ik uw interesse te hebben gewekt en zou ik mijn brief graag mondeling willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

......
Met citaat reageren