Los bericht bekijken
  #6  
Oud 20 mei 2012, 02:19
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liav Bekijk bericht
Tijdens een vorig sollicitatie gesprek gaf ik aan dat als ik toch een voorbeeld moest geven (ze vroegen echt door) ik duidelijke communicatie op de werkvloer belangrijk vind, en dat ik in het verleden een manager had die, naar mijn gevoel, niet duidelijk communiceerde, waardoor ik niet goed begreep wat ze van me verwachtte.
Is dit onprofessioneel om te zeggen? Of denken ze dan dat ik totaal niet assertief ben, door aan deze manager niet zelf te vragen om duidelijker te communiceren?
Nee hoor, ik vind dat helemaal niet onprofessioneel, zeker niet als je de context zoals je die hier noemt (nog niet zo lang in dienst daar, hiërarchische cultuur, geen bottum up-communicatie mogelijk, etc.), daar nog bij noemt. Je moet nooit je oude werkgever afzeiken, maar een constatering dat de bedrijfscultuur van je oude bedrijf niet bij je past en dat je er daarom bent weggegaan (gecombineerd met het voorbeeld dat je noemt), kan je zeker wel noemen wat mij betreft. Daarnaast kan je natuurlijk altijd nog noemen dat er een reorganisatie binnen het bedrijf(je) plaatsvond. Als immers vier van de vijftien medewerkers tegelijk aan de kant worden gezet, kan je hiervan toch wel van spreken .

Op je hoofdvraag (zelfvertrouwen herwinnen) heb ik ook niet echt een antwoord. Misschien een weekendje naar Nederland toekomen . Die arrogante Hollanders, kunnen zichzelf altijd heel goed verkopen, ook al stellen ze niets voor. Haha . Tot zover 'jullie' vooroordelen over ons . Even serieus...een sollicitatiecoach is misschien een optie? Wellicht krijg je van andere respondenten hier nog een (betere) inhoudelijke reactie op.

Succes.

Groet,


Richard
Met citaat reageren