Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 februari 2011, 23:06
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Hoi Danidenoord,

Een brief voor een secretaresse mag wel wat steviger. Vaak wordt er een behoorlijke dosis assertiviteit verwacht van een secretaresse.

De brief komt op mij erg lauw over waarbij ik mij afvraag of je werkelijk enthousiast bent over de functie en het bedrijf?

De opening komt afstandelijk over en kan wat persoonlijker worden gemaakt. Te beginnen met Geachte heer xxx (persoon met wie je gesproken hebt). Als de brief aan iemand anders gericht moet worden dan degene met wie je gesproken hebt, dan kun je in de opening verwijzen naar het telefoongesprek met de heer xxx.
Bijvoorbeeld:
Tijdens ons telefoongesprek van (datum) ............ of Tijdens het telefoongesprek met de heer xxx............

In plaats van dat je vermeldt dat je je veelzijdigheid hebt kunnen laten zien, kun je beter vertellen waar die veelzijdigheid uit bestaat. Wat ik bedoel is: leuk dat je je veelzijdigheid hebt kunnen laten zien, maar het zegt me niets. Ik wil weten hoe jij veelzijdig bent, hoe jij dat doet.

Goed inzicht in de Nederlandse taal is voor mij altijd vanzelfsprekend geweest en het eigen maken van processen gaat mij gemakkelijk af. --> Goed onderbouwde zin, komt geloofwaardig over. Daar wil ik meer van zien.

De afsluiter komt heel twijfelachtig over.
Andere afsluiter, bijvoorbeeld:
Ik zie er naar uit om mijn kennis, ervaring en motivatie nader toe te kunnen lichten en ben benieuwd wat xxxx als werkgever te bieden heeft. Een uitnodiging voor een gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.

Op je cv kun je eventueel vermelden: Referenties op verzoek.
__________________
Rianne
Met citaat reageren