Los bericht bekijken
  #8  
Oud 12 januari 2015, 13:50
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Waarom zou je niet nog aan een opleiding kunnen beginnen?

Zelf ben ik ook pas een nieuwe opleiding begonnen bij de NCOI. Daar zie ik mensen van allerlei leeftijden, soms hebben ze werk, soms zoeken ze werk (een klasgenoot zit midden in reorganisatie en ikzelf ook trouwens). De een doet maar een paar modules, de ander doet een complete studie bedrijfskunde in deeltijd en heeft ook nog kinderen.

Te oud is een mentale barričre die je jezelf oplegt. Uiteindelijk zul je nooit zeker weten of je het kan, tenzij je het gewoon probeert.

Verder sluit ik me aan bij pietje2. Een baan waarmee je je rekeningen kan betalen is heel wat waard. Voor je het weet zit je van baan naar baan te hopen omdat je elke keer als eerst weg moet omdat je steeds als laatste binnen kwam.

Natuurlijk kan je ook gewoon studeren zonder dat je per definitie gelijk een aansluitende baan verwacht. Dan doe je het gewoon om jezelf te ontwikkelen. Dat is ook hoe ik erin sta, deze studie gaat me geen gouden bergen brengen, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik niet stil sta of niet m'n best doe om mijn eigen rekeningen te betalen.
Met citaat reageren