Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 februari 2008, 11:45
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: poging 2 onderhoudsmonteur woningbouw!! Laatste advies graag

Hoi Saleika,

Enkele opmerkingen.

Citaat:
"Met belangstelling nam ik kennis van uw vacature via de website, op 1 februari jl."
Vacature waarvoor? Je hebt kans dat de Betreft-regel niet gelezen wordt en meteen begonnen wordt het met het lezen van de brief. Ik zou deze zin iets verduidelijken en probeer eens een andere structuur. Gramaticaal is de zin niet incorrect, maar is wel moeilijk leesbaar. En dat is juist zo belangrijk voor een openingszin!

Citaat:
"De ervaringen die ik heb opgedaan zijn erg breed"
Ik zou kiezen voor: "De ervaring die ik heb opgedaan is erg breed"

Citaat:
het onderhoud van deze haarden behoren ook tot mijn taken.
behoren moet zijn behoort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De een-na-laatste alinea
zelfstanding
moet zijn zelfstandig

Citaat:
Ten slotte ben ik leergierig, een gezonde dosis doorzettingsvermogen, optimaal flexibel, hier bedoel ik mee dat elk onderdeel in dit vak uniek is en dat ik door mijn inzicht goed kan inspelen op onverwachte situaties
Een aantal opmerkingen bij deze zin.
"Ten slotte" moet aaneen geschreven worden.

Deze zinsopbouw suggereert dat jij "doorzettingsvermogen bent".

Tevens zou ik de eerste drie vaardigheden sorteren zodat je maar 1 keer ben en 1 keer heb hoeft te gebruiken.

Als volgt: "Tenslotte ben ik leergierig, optimaal flexibel en heb ik een gezonde dosis doorzettingsvermogen".

Je somt je vaardigheden op en waar de zin eigenlijk moet eindigen ga je verder met het toelichten van één van de aspecten uit de opsomming. Doe dit in een nieuwe zin.

==================

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en een eventuele nieuwe poging zal ik graag weer doornemen
Met citaat reageren