Discussie: Niet kunnen kiezen
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 30 juni 2014, 18:19
Lis Lis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Berichten: 3
Lis is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb meeloopdagen bezocht, studenten gesproken en mij dus op dat vlak zo goed mogelijk laten informeren. Alleen mijn gevoel vind ik nog lastig te volgen, en vaak weet je het ook pas als je het doet.

De lerarenopleiding lijkt voor mij niet geschrikt, ik zie mezelf niet zo snel voor een groep pubers staan. Ik heb afgelopen jaar wel de PABO gevolgd voor een korte tijd, het ging met mij helaas al snel minder goed en ik had inderdaad geen begeleiding van de school. Ook was het werk wel erg druk. Veel leraren zijn overspannen. De klassen worden steeds moeilijker en groter en de taken naast het lesgeven nemen steeds meer toe. Dat bracht mij ook teveel onrust.

Ik heb trouwens nooit gehoord dat je door moet leren na TP? Dat er zo ook al wel wat werk is?!

Een school kiezen met goede ondersteuning is inderdaad belangrijk. Bij Toegepaste Psychologie heb je dat als het goed is wel. Dat zou dan op het Davinci in Dordrecht zijn en betreft een kleinschalige school met goed contact. Bij de Haagse Hogeschool voor voeding en diëtetiek weet ik niet hoe dat zit. Ze zeiden iig wel dat ze goed contact hebben met de leerlingen en ze goed begeleiden.

Orthoptie moet ik inderdaad denk ik maar laten varen, dan moet ik denk ik teveel van mezelf vragen.

Verder kwam er uit mijn studiekeuzetest dus dat ik graag mensen informeer/adviseer/begeleid en dat ik zorg en welzijn interessant vind, dat ik van zekerheid houd en stabiliteit. Dat vind je denk ik in beide opleidingen terug, behalve de zekerheid op een baan.....
Met citaat reageren