Los bericht bekijken
  #18  
Oud 22 november 2012, 14:55
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik moet de 21+ test doen bijvoorbeeld bij de OU or LOI
Ik kan dan een HBO opleiding volgen aan de Open Universiteit of een onderwijsinstelling zoals NTI, LOI.
Als ik in het eerste jaar mijn Propedeuse behaal dan zou ik theoretisch gezien gelijk kunnen doorstromen naar de Universiteit.
Mocht ik mijn P. niet halen in het eerste jaar, dan zal ik dus de gehele HBO opleiding moeten afronden om daarna via een schakelprogramma een opleiding Bachelor HBO Rechten te kunnen volgen aan de Universiteit.
Goed van je dat je het nog even samenvat voor jezelf. Een aantal zaken klopt niet en die zet ik hieronder even recht.

Citaat:
Ik moet de 21+ test doen bijvoorbeeld bij de OU or LOI
Ik kan dan een HBO opleiding volgen aan de Open Universiteit of een onderwijsinstelling zoals NTI, LOI.
De OU kent geen 21+-test. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je inschrijven. Helaas geldt dit niet voor de hbo-opleiding Rechten. Ik lees nu dat je - om toegelaten te worden - in een juridisch relevante werkomgeving werkzaam zijn. Hoe dit bij het LOI en de NTI is, weet ik niet, dat moet je zelf even nakijken.

Citaat:
Als ik in het eerste jaar mijn Propedeuse behaal dan zou ik theoretisch gezien gelijk kunnen doorstromen naar de Universiteit.
Klopt.

Citaat:
Mocht ik mijn P. niet halen in het eerste jaar, dan zal ik dus de gehele HBO opleiding moeten afronden om daarna via een schakelprogramma een opleiding Bachelor HBO Rechten te kunnen volgen aan de Universiteit.
Nee. Zodra je je P in het hbo hebt behaald, kun je doorstromen naar de universiteit. Dus ook al haal je je P pas in het tweede jaar, dan kun je alsnog doorstromen naar de universiteit. Of dit slim is, is een tweede, maar het kan wel.

Jij hebt het over een opleiding Bachelor HBO Rechten aan de universiteit, maar dat kan niet :-)

Als je eerst je hbo-diploma behaalt en daarna een master wilt volgen aan de universiteit, zal je eerst een schakelprogramma moeten volgen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren