Los bericht bekijken
  #6  
Oud 6 juli 2011, 22:29
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Solliciteren als starter is een bezigheid waar je een lange adem voor moet hebben. Je wordt 99 keer afgewezen precies om die reden, maar aan 1 acceptatie heb je genoeg. Dus gewoon volhouden en goed omschrijven wat jij te bieden hebt. Wat maakt jou bijzonder en overschaduwt het feit totaal dat je alleen nog theoretische kennis en kunde hebt? Je hebt trouwens vast meer in huis dan je zo denkt! Buit het feit dat je nog weinig ervaring hebt gewoon uit: je bent nog een leeg vat, plooibaar etc... maak van je kwetsbaarheid en onzekerheid je kracht!!

Als je op traineeship AND overheid of ander steekwoord googelt heb je al zo wat sites te pakken waar je terecht kunt. Toevallig () heb ik net een pas afgestudeerde BA geholpen bij een sollicitatie naar zo'n traineeship bij een gemeente. Dat zijn echt de kansen waar je naar moet kijken.

Een BBL raad ik je echt vanuit de grond van mijn hart af... omdat je dan gewoon in een moeilijke (en moeilijk verklaarbare) positie komt. Je kunt het echt wel op eigen kracht, je moet alleen wat meer zelfvertrouwen en zelfkennis krijgen!
Doe ervaring op, als is het maar met vrijwilligerswerk of een tijdelijk lager geschoolde klus!

Ooit ben ik ook zo begonnen in een vergelijkbare moeilijke startersmarkt en ben ook best leuk terechtgekomen. Het kost alleen wel tijd en energie, je kunt een trap niet in een keer nemen, je moet ergens de eerste trede vinden en dan verder klimmen!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren