Discussie: Luxeprobleem...
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 oktober 2008, 14:56
Simmiekh Simmiekh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Berichten: 3
Simmiekh is on a distinguished road
Standaard Luxeprobleem...

Goedemiddag,

De afgelopen tijd heb ik 4 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan. Ik heb het geluk gehad dat er daarop maar liefst 2 uitnodigingen volgden. Ik had afgelopen maandag een gesprek (ging niet denderend) en dinsdag ook. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat ik naar aanleiding van het gesprek dinsdag in principe ben aangenomen. Geweldig! Wel iets onder niveau, maar leuke mensen, leuke werkzaamheden en ,heel belangrijk voor mij, in mijn woonplaats (waar het moeilijk is wat te vinden).

Nu kreeg ik ineens vandaag via mail een 3e uitnodiging! Deze is voor een soortgelijke functie, maar iets meer uren, wat meer loon en wat meer werkzaamheden. Bovendien bestaat de mogelijkheid tot een vast contract na één jaar dienstverband (dat stond niet bij de baan die ik nu aangeboden heb gekregen). Maar dus wel meer dan 100 km weg terwijl mijn vriend hier net ook een ontzettend leuke part-time baan heeft gevonden waar hij absoluut niet weg wil.

Nu heb ik straks een (informeel?) gesprekje bij mijn aankomende werkgever. Mijn vraag is nu: in hoeverre moet ik zeggen dat ik nog een gesprek heb? Kunnen ze aan de hand daarvan hun aanbod intrekken? Ik weet dat ik het zakelijk moet bekijken, maar dat heb ik nog niet zo geleerd, ik ben een starter op de arbeidsmarkt. Daarbij ben ik iemand die al snel een soort van verplichtingsgevoel ontwikkelt en zegt mijn gevoel dat ik het niet kan maken om het alsnog af te zeggen. Maar goed, ik weet dat dat voor mijn carriere sowieso niet verstandig is. Van de mensen aan wie ik het heb gevraagd zegt de één: "geen slapende honden wakker maken", de ander zegt: "gewoon vertellen, misschien kan je ze tegen elkaar op laten bieden".

Wat is wijsheid?
Met citaat reageren