Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 november 2008, 01:35
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Jongerenwerker... hellup!!!

Okeej. Ik heb nog een tweede brief Natuurlijk op meerdere paarden wedden haha. Pleaaaaaase kritische punten, aanmerkingen zijn van harte welkom!!!


Geachte heer XX

In mijn werk als sociaal projectbegeleider bij verschillende woningcorporaties kom ik in aanraking met jongeren en wijkproblematiek en werk ik samen met politie en zorginstellingen. Vaak merk ik hierbij dat ik graag dieper op de behoeften van deze jongeren zou willen inspringen dan mogelijk is in mijn huidige werkzaamheden. Graag draag ik mijn steentje bij in het verbeteren van de positie en het toekomstperspectief van jongeren. Toen ik de vacature zag voor jongerenwerker zag op de website XX dacht ik: dit is dé baan voor mij en ik besloot direct te solliciteren.

Tijdens mijn studie Culturele Maatschappelijke Vorming heb ik veel ervaring met jongeren opgedaan tijdens het geven van kunstlessen op het VMBO en praktijkschool onderwijs. Sinds anderhalf jaar ben ik werkzaam als sociaal projectbegeleider bij XX, een detacheringbureau voor de woningcorporatiebranche.

Bij werkzaamheden zoals het signaleren en bestrijden van overlast en het opzetten van wijkprojecten krijg ik van opdrachtgevers vaak complimenten over mijn actieve, enthousiaste aanpak en communicatieve vaardigheden naar bewoners. Ik ben creatief, vasthoudend, sta stevig in mijn schoenen en heb een goed inlevingsvermogen. Deze eigenschappen komen mij op dit moment goed van pas bij het signaleren van overlastsituaties, aansturen van wijkmeesters, organiseren van activiteiten om bewoners actief te laten participeren en het inventariseren van wensen en behoeften. De ervaringen die ik hiermee heb opgedaan, lijken mij uiterst relevant voor de functie die u aanbiedt.

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van jongerenwerker? Ik bespreek het graag met u in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


XX










Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren