Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 februari 2011, 13:11
mw x mw x is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2011
Berichten: 4
mw x is on a distinguished road
Standaard Word aan het lijntje gehouden met vrijwilligerswerk in een ziekenhuis

Beste allemaal,

Sinds 2009 werk ik als vrijwilliger in de functie van gastvrouw in een middelgroot ziekenhuis. Ik ben receptioniste/telefoniste en secretaresse geweest, en wacht momenteel op de uitslag van het examen medisch secretaresse. Werkervaring en diploma’s genoeg dus.

Toen ik begon heb ik meteen duidelijk gemaakt dat ik op zoek was naar vast werk en ik kreeg via de coördinator te horen dat het geen probleem was intern mee te solliciteren en dat ik best veel kans maakte.

Nu, 2011, is me nog steeds niets aangeboden hoewel ik herhaaldelijk open en ook een aantal gerichte sollicitaties verstuurd heb. Zelfs sommige, naast email, ook per post. Bij navraag zijn er sollicitatiebrieven “nooit aangekomen”, banen vergeven aan kennisjes e.d., en blijken er mensen op plekken te zitten die eigenlijk daar niet behoren te zitten omdat ik beter aan de eisen van de functie voldoe.

Ook is de huidige manager, nummer 3, met promotie vertrokken naar een nieuwe functie en is nummer 4 in aantocht. Nummer 3 heb ik schriftelijk en persoonlijk op informele toon aangesproken voor een baan aangezien hij in mijn woonplaats gaat werken als leidinggevende. Hoewel ik van anderen heb begrepen dat hij niet afwijzend tegenover mij stond als werknemer (ik ken hem zelf niet goed genoeg) is vorige week zijn afscheidsreceptie geweest en heb ik verder taal noch teken van hem vernomen.

Het dilemma:
Aan de ene kant ben ik al een flinke periode werkloos, al 44 jaar oud, en kom ik in een steeds moeilijker positie als ik nu weer op zoek moet naar een andere vrijwilligersbaan met de hoop op een vaste aanstelling. Dat zou overigens ook al de tweede keer worden. Bedrijven willen alles voor niets.
Aan de andere kant schiet ik er zo niets mee op en ben ik best boos dat ze mij zo maar aan het lijntje blijven houden. Toch zou ik er nog steeds graag vast willen werken. De werksfeer is verder goed te noemen met leuke collega’s en ik wil er eigenlijk niet weg.

Wat ik nodig heb is advies over wat ik het beste kan doen of hoe ik één en ander anders of beter aan moet pakken.

mw x
Met citaat reageren