Los bericht bekijken
  #3  
Oud 13 augustus 2014, 10:47
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik ga nu nog even niet in op spelling, grammatica et cetera. Eerst wil ik je feedback geven op opbouw en de inhoud van je brief.
Je opening vind ik niet erg sterk. Deze is nu veel te lang en te weinig to-the-point. Maak allereerst duidelijk op welke vacature je reageert en refereer naar het telefoongesprek dat je hebt gehad. Daarna kun je ingaan op je motivatie voor de functie. Kijk daar nog eens goed naar. Je schrijft nu onder meer

Citaat:
De wil is er, maar de werktijden van mijn partner maken het voor de weekenden haast niet haalbaar. Hij draait wachtdiensten en moet oproepbaar zijn. We hebben een dochter die we uiteraard niet alleen thuis kunnen laten als hij opgeroepen wordt.
Ik begrijp je situatie, maar je verkoopt jezelf er niet mee door dit zo in je brief op te nemen. Dit stukje kan ervoor zorgen dat een werkgever denkt: "Poe, dit wordt wel lastig, laat maar." Natuurlijk kan dit in een gesprek wel aan de orde komen, maar ik zou het in je brief weglaten. Het gaat er nu om dat je ervoor moet zorgen dat de brieflezer interesse in je krijgt en denkt: "Haar wil ik beter leren kennen, die wil ik op gesprek hebben."

Tot slot raad ik je aan je brief wat meer concreet te maken. Je geeft aan dat je al een aantal jaren werkt en hierdoor een flink aantal kwaliteiten hebt ontwikkeld, maar nergens in je brief zie ik concrete voorbeelden daarvan terug. Het maakt je brief veel persoonlijker en overtuigender als je dit wel doet.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren