Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 juli 2008, 21:43
Mieze Mieze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3
Mieze is on a distinguished road
Standaard Re: van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan?

Hallo Amber,

Herkenbaar, zie mijn posting van net! Mijn gevoel zegt, ga inderdaad met mensen praten uit het veld. Die confrontatie zal je direct in contact met je gevoel erbij brengen. Tevens kun je praktisch mogelijkheden en onmogelijkheden uitvinden. Misschien helpen vragen als:

- wat vind je het leukst aan het werken met paarden?
- wat zou je het liefste doen?
- zou je een eigen bedrijf willen?
- hoe zou je een combinatie van de dingen die je noemde vorm kunnen geven?

Die onzekerheid herken ik ook. Die zal niet zomaar weggaan. Zeker niet als je omgeving negatief doet. Gewoon doen, en met mensen praten. En naar jezelf luisteren. Eerst moet je dingen uitzoeken. Als iets compleet onhaalbaar is, is de energie erin steken zinloos. Overigens, heeft die onzekerheid niet ook een verband met het feit dat je eerst concreter wilt zijn... zodat je de stap naar het veld- contact leggen- nog even uit kunt stellen? Gewoon iets wat in me opkwam.
Ik heb het boek 'Welke kleur heeft mijn/jouw parachute gelezen', interessant misschien voor je. Ook helpt het om je zo concreet mogelijk voor te stellen hoe jouw ideale baan eruit zou zien, en hoe je je daarbij voelt.

Je zou ook kunnen overwegen om een eenvoudige baan in deeltijd te doen (onder je niveau zeg maar) en ernaast kijken wat je met paarden zou kunnen doen.

Ik ben benieuwd naar je stappen! Succes!

Groet Mieze
Met citaat reageren