Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 september 2012, 12:54
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Op de website van x las ik de vacature voor een assistent controller. Deze functie spreekt mij om de volgende redenen zeer aan.
Dit is geen 'catchy' opening. Bovendien is hij erg ik-gericht. Het gaat er plat gezegd niet om wat er voor jou te halen valt, maar wat jij het bedrijf te brengen hebt. Houd de brieflezer in je opening een worst voor, zodat hij zin heeft om verder te lezen.

Citaat:
Ten eerste omdat uw functie-eisen zeer goed aansluiten bij mijn opleiding en werkervaring. Als jongerencoach bij het Jongerenloket Rotterdam, ben ik betrokken bij de kwaliteitsverbetering van het Jongerenloket. Ik ben verantwoordelijk voor het aanleveren van de management informatie aan de directie.
Je schrijft dat jouw functie-eisen zeer goed aansluiten bij je opleiding en werkervaring. Ik vind dat je dit in je brief nu onvoldoende beargumenteert. In de vacaturetekst komt duidelijk naar voren dat het bedrijf iemand zoekt die cijfermatig goed onderlegd is. Iemand die zicht heeft op de financiële besturing van een organisatie, thuis is in benchmarks en balanced scorecards en leidinggevenden hierin kan ondersteunen en adviseren. Je brief wint aan kracht als je laat merken dat je hierin thuis bent.

Verder staat er in de vacaturetekst:
Citaat:
Je hebt duidelijk affiniteit met en actuele kennis van de zorg.
Dit zie ik niet terugkomen in je brief.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren