Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 maart 2011, 21:47
Jezzafurr Jezzafurr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2011
Berichten: 2
Jezzafurr is on a distinguished road
Standaard HBO P, en nu werkend leren. I need tips en tools!

Hallo allemaal,

Ik zal jullie even een situatieschets over mezelf geven:

Ik ben Jesse, 20 jaar oud en woon in Schiedam. Dit pas sinds deze week i.v.m. privé situatie. Wel leuk om in de stad te wonen trouwens, alles binnen loopafstand!

Ik ben sinds 11 oktober 2010 bezig aan de Koninklijke Militaire School bij de landmacht. Ik geef eerlijk toe dat dit echt wel een leuke opleiding is, maar toch niet helemaal wat het voor mij is. Ik heb namelijk mijn HBO propedeuse gehaald voor Commerciële Economie. In de sollicitatie is mij beloofd dat ik mijn studie betaald via de landmacht af zou kunnen maken en ondertussen dan het mooie beroep van onderofficier zijn kon uitoefenen. Ik zag dit als een gouden kans, echter is er als Sergeant infanterie weinig tijd om te studeren en is het met de bezuinigingen bijna niet meer mogelijk.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een andere baan. Maar wil dus het liefst via een bedrijf leren en werken. Ik heb alleen geen idee hoe ik zoiets moet aanpakken. Hoe benader je een bedrijf met die mededeling? Zijn er speciale sollicitaties open voor werkend leren?

Hoop dat jullie mij een beetje op de goede weg kunnen helpen!
En alvast super bedankt voor jullie hulp!

Gr. Jesse
Met citaat reageren