Los bericht bekijken
  #9  
Oud 25 augustus 2009, 10:04
BCtjuh BCtjuh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 5
BCtjuh is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Examen Commissie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Volgens mij vergeet je iets cruciaals: Communicatiewetenschappen en Theater- Film- en Televisiewetenschappen zijn twee verschillende studies, met (grotendeels?) verschillende vakken. Je kunt er niet vanuit gaan dat je het hele eerste jaar mag overslaan, want je hebt een andere propedeuse gehaald dan die van de opleiding die je wilt gaan volgen.

Als je kunt aantonen dat je bepaalde vakken al gehad hebt bij Cw, kan ik me voorstellen dat ze je daarvoor wel vrijstellingen willen verlenen. Nu laat je het aan de examencommissie over om uit te zoeken wat de overeenkomsten zijn tussen Cw en TFenTw. Daar hebben ze zo te zien geen zin in.

Wat ik zou doen:
- in studiegidsen van beide opleidingen vergelijken welke overeenkomstige vakken je al behaald hebt: daar concreet een vrijstelling voor aanvragen.
- misschien kun je tweedejaars vakken laten meetellen als minor? eerst even uitzoeken en dan noemen in je brief
- dit alles in een nette motivatiebrief zetten: Ik wil overstappen van x naar y, omdat... Ik wil graag in aanmerking komen voor vrijstelling voor de volgende onderdelen, want ik heb soortgelijke vakken al behaald aan de RU... Overzicht geven van overeenkomstige vakken en omschrijvingen + bewijzen toevoegen dat je deze gehaald hebt.

Bedankt, hier heb ik wat aan. Hoe ik erbij kom dat ik vakken zou kunnen overslaan is vrij simpel eigenlijk.. De meeste 1e jaars vakken van TFT worden namelijk gevolgt door TFT en CW studenten
Met citaat reageren