Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 maart 2007, 22:06
Betty Betty is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 6
Betty is on a distinguished road
Lightbulb Sollicitatiebrief helpende bij de Thuiszorg

Hoi allemaal,

Mijn moeder is momenteel druk bezig met solliciteren en kan daarbij wel wat hulp gebruiken. Ik heb haar sollicitatiebrief zelf al onder de loep genomen en na een paar tips van deze site bekeken te hebben enkele dingen veranderd en verbeterd, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Is de brief goed zo? Zitten er bijvoorbeeld nog spel- en taalfouten in of rare zinnen?

Dit is de advertentie:

Voor onze groeiende thuiszorgorganisatie willen wij voor de bemiddelservice
graag in contact komen met geïnteresseerden in de functie van Helpenden voor huishoudelijke verzorging (m/v)


Functie-eisen:
• zelfstandig en in overleg met
de cliënt kunnen werken
• inzicht in en ervaring hebben
met huishoudelijk werk
• kunnen aansluiten bij de
leefwereld van de cliënt
• woonachtig zijn in
Rotterdam.

Hier is de inhoud van de brief:

Graag wil ik reageren op uw advertentie in de Havenloods van 7 maart jl. waarin wordt gevraagd naar helpenden voor de uitvoering van huishoudelijke verzorging. Na het lezen van deze vacature dacht ik meteen: dit is een baan voor mij.

Zo heb ik in mijn functie als alfahulp bij Thuiszorg Rotterdam ruime ervaring opgedaan met het werken voor en met ouderen. Hoe verschillend de mensen ook zijn, één ding hebben ze meestal gemeen, namelijk het willen behouden van de eigen zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Hier een bijdrage aan kunnen leveren, maakt het werken als huishoudelijke hulp zeer belonend werk. Bovendien vind ik het ook bijzonder afwisselend werk vanwege de verschillende wensen, behoeften en knelpunten van thuiswonende ouderen.

Nu mijn kinderen sinds kort de deur uit zijn en ik hierdoor meer vrije tijd heb, zou ik het fijn vinden om mijn huidige werkzaamheden, die in de ochtend plaatsvinden, te combineren met een baan waar ik gebruik kan maken van mijn kwaliteiten en werkervaring.
Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, die zelfstandig en een harde werker is.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Bedankt alvast !!!!!!
Met citaat reageren