Los bericht bekijken
  #26  
Oud 8 september 2013, 11:38
G. Sch.
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Linnartz liegt & bedriegt

Beste allemaal,

Nadat ik mijn middelbare school had afgerond, wilde ik via een verkort MBO traject naar het HBO. Na een intake-gesprek met de eigenaar van Linnartz, dhr. Giesbers, heb ik besloten mij in te schrijven bij een opleiding van Linnartz omdat mij werd verteld dat deze opleiding mij toegang zou bieden voor een HBO opleiding aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

Na enkele lessen kreeg ik argwaan, het niveau was waardeloos, de docenten waren ongeďnteresseerd, de lesstof was beneden peil, al met al is de kwaliteit van het onderwijs bij Linnartz eerder te vergelijken met een cursusje dan met een serieuze opleiding.
Dit heb ik teruggekoppeld en ik ben opnieuw in gesprek gegaan met dhr. Giesbers. Ze bleven er omheen draaien of de opleiding wel of niet erkend wordt door het ministerie OCW en ze gaven geen transparant antwoord of het certificaat mij toegang zou bieden tot een HBO opleiding aan de HAN. Na zelf verder onderzoek te hebben gedaan, kwam ik erachter dat de certificaten van Linnartz niets waard zijn en dit heeft mij doen besluiten vroegtijdig te stoppen.

Ondanks het feit dat ik begonnen ben aan een opleiding bij Linnartz onder valse voorwendselen, heb ik het volledige cursusgeld moeten betalen (meer dan 2.500 euro). Aangezien dat al veel geld was, heb ik geen gelegenheid gehad dit via de justitiële macht uit te vechten.

Het feit dat ik nu bezig ben met een pre-mastertraject aan de universiteit, bevestigd nogmaals dat ik een opleiding zocht die mij toegang zou bieden aan een erkende HBO opleiding. Dhr. Giesbers en zijn organisatie, hebben mij voorgelogen en onnoemelijk veel geld gekost.

Ik adviseer dan ook iedereen om verder te kijken en zich in te schrijven bij opleidingen die door het ministerie worden erkend. We hebben er namelijk niets aan als mensen zich laten opleiden door onderwijsinstanties die pretenderen kwaliteit onderwijs aan te bieden terwijl dit ver beneden de norm ligt.

Als klap op de vuurpeil kreeg ik overigens het diploma 'Event manager' thuisgestuurd na anderhalf jaar, terwijl ik slechts twee maanden 'lessen' heb gevolgd. Wederom het bewijs dat Linnartz maar wat doet.

Succes met jullie studiekeuzes!

Hartelijke groetjes,

G. Sch.
Met citaat reageren