Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 juli 2009, 01:22
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar Hoofd WBC, Graag reactie en advies.

Hallo,
Dorien bedankt voor je reactie. Maar:

Na mijn brief een dag te hebben laten liggen en er met collega's over gepraat te hebben heb ik de brief toch anders en completer vormgeven. Ondanks dat ik tevreden ben over mijn 1e opzet gaven anderen mij aan dat ik daarmee mezelf niet voldoende profileer, ik heb meer kwaliteiten dan alleen op communicatiegebied. Daarmee kom ik tot het volgende waar ik graag weer reactie op zou willen:

--------------------
Geachte mevrouw, mijnheer,

U vraagt een Hoofd WBC/DBC. Ik zou deze uitdaging graag aan willen gaan!
Deze functie beidt mij mogelijkheden om een grotere verantwoordelijkheid en zelfstandigheid te hebben waarbinnen ik zelf voorwaardenscheppend te werk kan gaan, zonder dat ik het contact met de cliënten en mensen op de werkvloer verlies.
Daarom reageer ik op de vacature waar in U een Hoofd WBC/DBC vraagt.

Ik sta voor een open en eerlijke communicatie. Verder heb ik een groot empatisch vermogen en ben ik iemand die goed kan bemiddelen. Door mijn manier van communiceren weet ik mensen te motiveren, een hoog eigen verantwoordelijkheidsgevoel te geven en te stimuleren in hun persoonlijke groei.
Binnen mijn coördinerende functie heb ik een groot analytisch vermogen ontwikkeld waarbij ik me bewust ben van de behoeften van anderen, het overzicht weet te bewaren en prioriteiten kan stellen zonder daarbij hoofd-, en bijzaken uit het oog te verliezen. Besluitvaardigheid, overtuigingskracht, daadkracht en flexibiliteit zijn hierbij kenmerkend voor mij als persoon.
Dit maakt dat ik in staat ben zorg te dragen voor een prettige werksfeer waardoor een optimale zorg voor de cliënt bereikt kan worden, en dat is natuurlijk het uitgangspunt.
Naar mijn idee past dit alles goed binnen uw vraag voor iemand die integraal werken in de vingers moet hebben.

Hoewel ik nog geen directe ervaring heb als leidinggevende denk ik toch de vaardigheden en kwaliteiten te bezitten om deze functie uit te voeren. Ik ben me ervan bewust dat ik met een aantal aspecten en processen geconfronteerd word waar ik ondersteuning en sturing nodig zal hebben.
Dit is een investering welke ik vraag van de organisatie, waarbij ik er zelf zorg voor draag dat de mensen om mij heen gemotiveerd blijven om mij die ondersteuning ook te bieden. Op hun beurt krijgen zij er een gemotiveerde, doortastende en positief ingestelde collega voor terug van wie zij op aan kunnen.

Ik hoop dat mijn brief U aanleiding geeft om mij mee te nemen in de sollicitatieprocedure en uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Mart
Met citaat reageren