Los bericht bekijken
  #39  
Oud 12 september 2010, 15:54
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Van MBO naar HO is hoe dan ook een grote stap. Van de andere kant: het is ook gewoon maar een opleiding. Waarom ik de OU noemde is de vrijheid die je daar hebt. Dat leek voor jou belangrijk te zijn. Ook is er geen vooropleiding eis. Dus in principe kun je zo beginnen.

Je kunt met 1 module beginnen of een b.v. een focusopleiding (4 modulen in samenhang). Zo ben ik ook begonnen. De bedoeling was om eerst eens te kijken of het wel wat voor me was (had feitelijk alléén maar HAVO). Na de eerste module heb ik al besloten dat dit precies bij me paste.

Je zou b.v. eerst eens 1 module die je interessant vindt kunnen bestellen en kijken of je het niveau aankunt en of je het interessant genoeg vindt om er mee door te gaan. Hier vindt je alle informatie: http://srv-hrl-60.web.pwo.ou.nl/is-b...idingoverzicht

Welke richting is moeilijk aan te geven. Persoonlijk denk ik dat het technische ICT werk meer en meer naar het buitenland gaat verdwijnen. Wat zal blijven is de brugfunctie tussen ICT en de organisatie. Dat valt niet uit te besteden aan het buitenland. Om deze reden heb ik besloten voor Bedrijfskunde met een accent in ICT.

Ik hoor vaak om me heen over een studie of andere zaken dat men denkt het niet te kunnen. Ik vraag dan altijd: heb je het wel geprobeerd? Zo nee, hoe weet je dan dat je het niet kunt?
Met citaat reageren