Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 februari 2012, 18:22
Marleen26 Marleen26 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 1
Marleen26 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Goedeavond,

Sinds 14 februari ben ik helaas werkloos geworden. Ik heb dik 3,5 jaar via een uitzendbureau bij een gemeente gewerkt maar i.v.m. de bezuinigingen en einde fase B contract konden ze mij niet langer in dienst houden.

Nu dan constant aan het solliciteren. Ook al is het erg moeilijk om een administratieve baan te vinden, houd ik de moed erin. Helaas vind ik het erg moeilijk om een leuke passende brief te schrijven en nu ik een erg leuke vacature heb gezien merk ik dat ik wel wat hulp nodig ben.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat moet ik aanpassen, wat kan erin blijven en wat kan ik beter weg laten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Marleen



Sollicitatiebrief:

Naar aanleiding van uw vacature via uw website .......met referentienummer ..... maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie administratief medewerker.

Mijn naam is Marleen .... en ik ben 25 jaar. Tijdens mijn werk als administratief medewerkerster binnen de gemeente ........, afdeling .........hield ik mij bezig met zaken als het plannen en organiseren van bijeenkomsten, cursussen en trainingen etc. agendabeheer, notuleren, verslaglegging, correspondentie, en vele andere administratieve secretariële werkzaamheden. Door mijn vorige werkomgeving werd ik getypeerd als een hardwerkend persoon die een afdeling/team kan ontlasten, dingen snel op pakt en pro-actief en dienstverlenend ingesteld is.

De functie administratief medewerker, binnen uw organisatie spreekt mij om diverse redenen aan. De voornaamste reden is dat deze functie zeer goed aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast lijkt mij de afwisseling in deze functie zeer plezierig en ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.

In 2005 heb ik mijn opleiding administratief secretarieel medewerker afgerond. Sindsdien heb ik uitsluitend in de administratieve sector gewerkt. In die tijd heb ik dusdanige ervaring opgedaan die mij doen geloven dat ik zeer geschikt ben voor deze functie. Enkele goede eigenschappen van mij zijn, mijn representatieve uitstraling, flexibel, stressbestendig, mijn sociale en contactuele eigenschappen, evenals mijn stiptheid en nauwkeurigheid. Ook ben ik goed in staat zelfstandig en in teamverband te werken. Tenslotte heb ik ruime ervaring in PC-gebruik en kan ik goed overweg met programma’s als Word, Excel en Outlook.

Mijn sollicitatiebrief zou ik graag toe willen lichten in een oriënterend gesprek. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.
Met citaat reageren