Los bericht bekijken
  #4  
Oud 20 november 2008, 19:16
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretarieel medewerkster, wat vinden jullie ervan?

Hi hi, je vader is dan ook van een andere generatie....

Ik heb bijna 10 jaar als P&O-er en recruiter gewerkt en heb veel van dit soort brieven gezien. En er is ook niet zo heel veel mis mee, maar opvallend is het niet. Ik word er niet warm of koud van....

De generatie Y doet het wat dat betreft heel anders dan X en al helemaal als de babyboomers.

Daarnaast ben ik ook bijna 10 jaar secretaresse (PA / Management Assistente) geweest en heb ik altijd creativiteit kunnen en mogen gebruiken in mijn brieven. Dus het ligt er maar aan hoe je jezelf presenteert.

Volgens mij ben jij een gen-Y-er dus het mag echt wel wat hipper...
Woorden als "derhalve" en "hoogachtend" zijn redelijk achterhaald.
Zelfs in de meeste zakelijke brief (behalve in juridische en ambtelijke omgevingen) gebruiken die woorden niet meer....

Succes ermee en bedankt voor je reactie... (ben blij dat je toch nog terug bent gekomen met een weerwoord.... )
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren