Los bericht bekijken
  #6  
Oud 3 februari 2014, 15:11
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Het is niet zo dat je verplicht bent om een HBO-opleiding te volgen. Ik krijg het gevoel dat je het idee hebt dat je gefaald hebt in je MBO opleiding dat je dit wilt rechtzetten op het HBO, omdat je iets van je leven wilt maken. Het komt op mij over alsof je nu van jezelf vindt dat je het niet goed genoeg doet.

Persoonlijk zit ik ook in het sociale werkveld. Heb op MBO de opleiding SPW gedaan en op HBO de opleiding SPH. Het is geen probleem dat je op MBO de richting kinderopvang hebt gekozen, want dan kan je nog steeds de zorg in.
Wat ik interessant vond om te lezen was dat jij in die zin aangaf dat je liever de zorg in wilde gaan.
Wat maakt dat je daar nu niet voor kiest dan? Toen ik aan mijn opleiding begon wist ik ook niet goed welke baan ik wilde, omdat ik daar weinig zicht op had wat er allemaal mogelijk was. Lezen op de websites wat je ermee kan dat maakt dingen duidelijk, maar in de praktijk wilde ik dingen ervaren om mijn keus te maken en te weten wat ik zou willen doen.

Bedenk je waarom je te bang bent om een keuze te maken en waarom je denkt dat iets te moeilijk is? Ben je iemand die bijvoorbeeld beter leert van de praktijk? Denk er dan over na om te gaan werken en leren tegelijk.
Bedenk je daarnaast waarom jij dingen interessant en leuk vindt. Waarom vind jij het interessant om in een ziekenhuis te werken? Wat trekt jou in de zorg? Dit geldt eveneens voor computers. Deze dingen liggen namelijk ver uit elkaar.

Succes!!

Groetjes,
Ancella
Met citaat reageren