Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 november 2016, 10:15
Student50 Student50 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2016
Berichten: 7
Student50 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SollicitatieAcademie Bekijk bericht
Hi,

Stap 1: ga naar Google.
Stap 2: Type: best tips for elevator pitch
Stap 3: lees de eerste 5 of 10 websites met tips eens goed door

Kies vervolgens jouw strategie. Hoe wil jij mensen nieuwsgierig maken?
Heb je iets bij je? Kun je iets laten zien..
Heb je een statement?

Dan bouw je de Pitch op, zoals je in een voorbeeld dat jou aansprak, hebt gezien. Je MOET er zelf wel wat werk voor doen, anders werkt je pitch niet. Dan is het een kopie, dat merken/voelen mensen. Je mag daar best een paar dagen over doen. Bijschaven - wegleggen; Bijschaven - wegleggen; Bijschaven - wegleggen; Bijschaven - wegleggen etc...

Dan oefenen.
oefenen en oefenen...

en voilŕ!

Op jouw Pitch-succes!
Erik Hofstra
Bedankt voor de tips Erik.

Ik heb gister toch een aangepaste versie gemaakt. Het is een verhaal geworden die ik ga pitchen. Heb gister uren besteed op google. Ik heb alle tips genruikt om een uniek concept naar voren te halen zodat ik mij zelf kan onderscheiden. Ik moet inderdaad een voorwerp meenemen, die heb ik, een klein model auto. Vanuit dat punt wil ik mijn klantendoelgroep koppelen aan de klantendoelgroep van de bank zelf. Alle tips heb ik er nu in verwerkt. Het ziet er als volgt uit, hier en daar een paar grammatica fouten maar daar kom ik later op:

Goedemiddag allen, ik ben .... Wat kan ik voor jullie betekenen? Een keuzemenu zou mogelijk zijn geweest maar ik ga het jullie toch in 2 tot 5 minuten vertellen wie ik ben, wat ik doe, en waarom ik mij zelf gepast vind voor de functie FA. Ik ben 25 jaar en ik kom uit een vroeger kleine en inmiddels grote dorp ...... Momenteel studeer ik HBO Bedrijfseconomie aan de Hogeschool van ..... en zit ik in mijn laatste studiejaar. Ik ben een eigenwijze jongen die de lat vaak te hoog legt voor zich zelf. Soms leg ik de lat van mijn ladder zo hoog dat de lat op een of ander manier breekt waardoor ik er vanaf val. Dit hoort er natuurlijk allemaal bij want met vallen en opstaan leer je nieuwe dingen. En zo leer ik elke dag steeds weer nieuwe dingen vooral in de automotive branche, want aan auto’s sleutelen daar zit mijn passie.

Naast mijn studie ben ik een gemotiveerde zakelijke ondernemer vol met ambitie en creativiteit in de automotive branche waarbij ik klanten help met het tunen en decoderen van hun auto’s zodat zij een totaal ander belevenis hebben tijdens het autorijden maar ook een leuk zakcentje overhouden aan het eind van de maand. Als eigenaar van ..... (onderdeel van .....) help ik samen met mijn compagnon klanten op weg. Ik help klanten die zuiniger willen rijden, klanten die sneller willen rijden zodat zij steeds meer boetes kunnen krijgen om de staat te steunen met gratis geld. Ik help graag mensen en mijn hart ligt daarom ook bij het helpen van mensen met vragen c.q. problemen en daar is de afdeling FA uiterst geschikt voor.

De belangen van de klant staat centraal. Om de belangen te behartigen wordt er gewerkt vanuit de intrinsieke motivatie. Het product moet de klant iets opleveren dan dat het kost en dat gebeurt op basis van een gedegen inventarisatie en analyse van informatie. De productinsteek is niet van belang maar de klantinsteek is belangrijker en dit maak ik dan ook wekelijks mee in mijn eigen onderneming. Hierbij wordt de klant een totaaladvies gegeven dat bij hem past. Door goed te luisteren en te checken wat de klant wilt zorg ik ervoor dat de klant advies op maat krijgt waardoor ik klanten kan binden. Ik durf mij zelf te onderscheiden en ik haal altijd het maximale uit mij zelf om een klant altijd goed van dienst te zijn.

Mijn kwaliteiten en vaardigheden op het gebied van financiën en communicatie heb ik opgedaan in verschillende branches waaronder Rabobank, PostNL en natuurlijk mijn eigen onderneming.

Samen met mijn toekomstige collega’s bij de Rabobank wil ik klanten op weg helpen met het juiste advies op het gebied van financiën zodat de klant inziet dat Rabobank een grote bijdrage levert aan de realisatie van de ambities van hun klanten door samenwerking. Rabobank houd van ondernemende mensen. Met mijn ondernemende kwaliteiten ben ik de visite kaartje van Rabobank. Hoe is de visie op de ondernemerschap binnen Rabobank?


Ik ga dit nog aanpassen en dan oefenen. Hoop dat het nu wel gelukt is zo. Desnoods pas ik de pitch verder aan. Is dit oké of zeg je van het kan veel beter work for it?

Alvast bedankt voor de input.

Laatst gewijzigd door Student50; 3 november 2016 om 10:21 Reden: Fouten gecorrigeerd
Met citaat reageren