Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 september 2012, 19:10
qwerty
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor je advies. Erg interessant!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beewee Bekijk bericht
Hoi Qwerty,
Helemaal mooi zou het zijn als je voor dat gesprek al aangeeft welke master je wilt gaan doen en aan welk rechtsgebied je had gedacht voor je essay.
Probleem is hierbij dat ik juist niet precies weet wat ik wil. Er zijn een aantal dingen die ik niet wil, maar het gros van de mogelijkheden, daar sta ik nog voor open. Als je daarvoor nog tips hebt hoor ik die graag!
Daarnaast krijgen we helaas ook geen gesprek, maar moeten we het digitaal doorgeven (wat inderdaad de kansen vermindert dat ik het krijg, aangezien zij niet weten hoe groot je motivatie is, enkel dat je iets hebt aangekruist). Ook geven ze expliciet aan dat je dit jaar geen begeleider kan uitzoeken, wat ook natuurlijk niet in mijn voordeel speelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beewee Bekijk bericht
Mogelijk wil je iets kiezen dat ook nog een samenhang heeft met je andere studie: geef ook dat dan aan.
Hier zat ik inderdaad ook aan te denken. De studieadviseur van mijn andere studie gaf hierbij aan dat ik wel de begeleider van mijn scriptie moest overtuigen. Echter, die wordt pas in een later stadium toegewezen, dus ik hoop dat dat evt. kan. Maar (waarschijnlijk) ga ik het dan gewoon proberen!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beewee Bekijk bericht
Een tweede mogelijkheid zou zijn om dit aan te kaarten bij de decaan en proberen te regelen dat je in het tweede semester een essay mag schrijven voor rechten over een onderwerp dat jou past. Dan kun je nu, in het eerste semester, je op je andere studie richten.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar ga eerst even kijken wat ik echt wil voordat ik daartoe over ga. Ik weet nu vooral eigenlijk wat ik niet wil, dus hier moet ik nog even over nadenken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beewee Bekijk bericht
Succes ermee!
Bedankt en mocht je meer tips/ideeen hebben dan hoor ik het graag!
Met citaat reageren