Los bericht bekijken
  #17  
Oud 25 oktober 2006, 22:32
Crescens Crescens is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 27
Crescens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie

Citaat:
Het hele traject zie ik als een grote uitdaging die ik graag aanga! Ik hoop op basis van bovengenoemde gegevens in aanmerking te komen voor de voorselectie..
Trouwens, je slotzin mag natuurlijk ook een tikkeltje scherper. Ook hier is de gebruikte schrijfstijl passief. Waren alle agenten maar zooooo passief... haha

Maak er een leuke actieve zin van. Straal gerust overtuiging uit. Hopen op een uitnodiging (hoe waar misschien ook) is niet echt sterk, maar zeker niet fout. Dat je graag tijdens een persoonlijk gesprek je cv en motivatie toelicht klinkt een stuk beter.

Professioneel brievenschrijver? Hmm - tja. Zie topic PZ-boeren.

Overigens heb ik mijn cv en brieven geschreven aan de hand van adviezen van échte kenners en vakmensen.

En redigeren van teksten en brieven is daarnaast ook mijn werk als (eind)redacteur.


Overigens: ik ben erg moe - anders had ik je cv ook nog even bekeken. Misschien heb ik morgen nog wel even tijd om er naar te kijken. Over je brief: onderbouw en motiveer zoveel mogelijk je sollicitatie. Grijp daarbij naar persoonlijke kenmerken (competenties) en koppel die zoveel mogelijk aan functie-eigenschappen . Laat zien dat je de functieomschrijving goed gelezen/begrepen hebt en overtuig de PZ-boer dat jij de kandidaat bent zoals omschreven in het profiel. Schrijf actief, daarmee scoor je punten.
Met citaat reageren