Los bericht bekijken
  #2  
Oud 21 mei 2012, 22:16
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliver Bekijk bericht
Betreft: Open sollicitatie commercieel technische functie.


Geachte heer, mevrouw,
Zoals iedereen die hier een brief voorlegt gericht aan de geachte heer komma mevrouw: Dat is niet voldoende. Bel het bedrijf op. Vraag of open sollicitaties op prijs worden gesteld en aan wie je de brief mag richten. Maak gelijk van de gelegenheid gebruik om meer vragen over het bedrijf te stellen. Bedenk die vooraf.


Citaat:
Ik volg de opleiding commercieel marketing en communicatie op niveau 4 en hoop deze over een ruim jaar te hebben afgerond waarna ik door hoop te studeren voor commerciële economie.
Deze zin klopt op een paar plaatsen niet. Moet het niet de opleiding Commerciële marketing & communicatie zijn?

Ook zijn er mensen die erg hechten aan de regel dat je zinnen in een sollicitatiebrief niet met het woord Iklaat beginnen.

Ik zou de zin ook opdelen in meerdere zinnen. Iets in de trant van: Momenteel volg ik de opleiding Commerciële marketing & communicatie. Dit doe ik op niveau 4. Deze opleiding hoop ik over ruim een jaar af te ronden. Na het behalen van dat diploma wil ik graag verder studeren in de richting commerciële economie.
(Ik vraag me wel af of het verstandig is het ene goede voornemen (diploma over anderhalf jaar behalen) op het andere goede voornemen (verder studeren) te stapelen in een sollicitatiebrief.

Citaat:
De reden van mijn sollicitatie is dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging met meer verantwoordelijkheden.
Dit klinkt een beetje vreemd als je in de voorgaande zin aangeeft dat je het bedrijf praktisch zelfstandig runt.

Citaat:
Verder ben ik altijd werkzaam geweest binnen de technische sector en heb dus ook affiniteit met deze producten.
Welke producten? Ik mis een motivatie waarom je juist graag bij het bedrijf wil komen werken. Je geeft alleen aan dat je de website van het bedrijf bestudeerd hebt. Waarom heb je dat gedaan? Zijn ze onderscheidend in hun branche op technologisch of ander gebied?

Verder komt de brief net een beetje te streberig op mij over. Dat kan aan mijn natuur liggen. Misschien past het juist wel heel goed bij de bedrijfscultuur van het bedrijf waarbij je solliciteert.

Succes!

Maarten
Met citaat reageren