Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 januari 2009, 22:29
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: Privézaken regelen in de baas zijn tijd

Hoi Jolanda,

Bij ons (zorgsector) hebben we pas geleden allemaal een contract moeten ondertekenen betreft het computergebruik.
Ik had niet echt het idee dat ze het invoerde omdat er daadwerkelijk veelvuldig "computer misbruik" wordt gemaakt. Ik denk dat het vooral was omdat ICT een speerpunt is dit jaar. (hoe we het kunnen benutten in relatie tot de cliënten) dit was een mooi begin maar wel goed om te doen denk ik.
In het contract stonden de gebruikelijke en naar mij idee vooral logische regels: niet privé mailen, geen sex-site's bezoeken, niet hyven met cliënten, gokken enz. natuurlijk zijn er wel uitzonderingen, die ondanks het contract toch gedaan worden. Zo hadden we met het EK een poultje op de mail, en onze werkgever deed er met veel plezier gewoon aan mee. Het is echt bedoeld voor als het uit de hand gaat lopen denk ik, maar ook om je als bedrijf in te dekken. Maar eigenlijk hebben we het veel te druk om te mailen, bellen enz voor privé gebruik en dat weet onze manager ook wel.
Mocht het toch voorkomen, dan zou onze manager ons daar zeker op aanspreken. Ik weet dat het mogelijk is voor onze werkgever om onze uitgaande mail te lezen, maar dat mag ik geloof ik pas als daar gegronde redenen voor zijn. Dat zou waarschijnlijk een laatste maatregel zijn, op grond daarvan zou je denk ik wel ontslagen kunnen worden. bijv bij herhaaldelijk bezoek sexsite's en dergelijke.

Het toeval wil dat ik mij aan het oriënteren ben op de opleiding die jij doet.
Ik zou je graag wat vragen stellen over de opleiding, sta je daar voor open?