Los bericht bekijken
  #32  
Oud 15 oktober 2014, 15:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Er is in de loop van de jaren veel gebeurd op het gebied van flexwerkers.
Ook zie ik nu heel vaak, dat een flexwerker een gelijkwaardig loon hoort te verdienen aan een salaris, volgens de cao binnen het bedrijf, waar men werkt, niet volgens de woeker of spooklonen, die Randstad Uitzendbureau gebruikt.

De meeste hedendaagse Uitzendbureaus bij wie ik de afgelopen 3 jaar ben geweest, omdat ik mij moest laten inschrijven, zijn over het algemeen zeer beneden peil, of beter gezegd zeer waardeloos. Vroeger, dan schrijf ik over de eind jaren 80, ben ik bij Tempo-Team en Adecco prima geholpen aan een goede baan, waar ik nog 3 jaar hebt gewerkt, totdat ik een naar gevoel kreeg, en ik voor mijzelf was begonnen. Een paar maanden later, had ik een bevestiging gekregen, van een oud collega, het bedrijf was failliet gegaan.


Overigens zijn deze twee genoemde uitzendbureaus, behoorlijk veranderd in een zeer negatieve zin, omdat zij nu erg onpersoonlijk zijn geworden, en communiceren met een intercedent of intercedente is onmogelijk, omdat deze gasten liever achter een lcd scherm zitten te tikken, dat als een grote muur functioneert en verder daarvan, zijn deze medewerkers erg geďsoleerd van de buitenwereld.
Wanneer je een (leuke) vacature ziet staan, kan je er alleen op reageren of solliciteren via hun web-site. Persoonlijk contact is er niet meer bij. Nadat je gereageerd hebt op een vacature, krijg je binnen enkel minuten een bericht, dat je niet geselecteerd bent om een hele vage reden(en), of ik zie duidelijk, dat het een standaardbrief betreft.

Ook zie ik heel vaak, van die spookvacatures staan, of vacatures, die 3 jaar geleden, ook op de website van het uitzendbureau stonden. Hierdoor heel vaak mijn tijd aan verspild, sinds ik werkeloos ben geraakt of geworden. Ik heb 6 jaar in de GWW gewerkt als kipperchauffeur en als chauffeur dieplader (vervoer van kranen en shovels).

Net voor de zomervakantie in 2013, ben ik op gesprek geweest bij een klant van Adecco Transport en Logistiek. Er was toen al heel duidelijk afgesproken met de klant en mij, dat ik 1 dag zou meedraaien, alleen wij beide konden op dat moment niet een definitieve afspraak plannen, vanwege de zomervakantie en (ik stond al op het punt om in het vliegtuig te stappen, om naar het oosten te gaan reizen) en we zouden na de vakantie contact met elkaar opnemen. Twee weken na het gesprek, kreeg ik een email dat het niet door ging, omdat de hand op de knip ging.
Nu komt het (8 weken later dat ik net terug kom van mijn familie), zie ik weer een vacature staan bij Adecco Transport en Logistiek, en ik weer bellen, toen nam een andere intercedent de telefoon aan, en hij vertelde mij, dat het geen zin had, om op deze vacature te reageren.
Waardoor ik een beetje doorsloeg en vroeg, wie is het dan, en waarom niet?
Toen werd de naam van de klant bekend gemaakt en hij vertelde mij ook, waarom het niet door was gegaan. Nu brak mijn klomp en heb een klacht ingediend bij klacht.nl.
Het feit, dat ik een lb (lichamelijke beperking) hebt, was ik daarom afgewezen, maar dat stond niet zo letterlijk in het systeem, er stond alleen dat ik niet geschikt was voor deze vacature, en zij hebben gewoonweg een grote leugen verteld. Zij hebben ook niet de moeite genomen om iets anders te zoeken. Over de klacht die ik gemeld heb bij klacht.nl, is nog steeds in behandeling, en zal denk ik, ook nooit opgelost worden, omdat dit gewoonweg al te lang duurt.

Ook hierna contact gehad met andere uitzendbureaus, waarbij ik ook gen goed gevoel over hebt. Buitenom Start People Transport te Amsterdam. Deze intercedenten luisteren tenminste wel naar je, en komen ook met rieele verhalen en adviezen, ook de betalingen zijn zeer correct, na soms moeten aandringen, dat ik ik een andere loonschaal zit.
Helaas is het op dit moment erg kl0ten in de transportbranche, anders had ik nog voor hen gewerkt.
Met citaat reageren