Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 november 2008, 09:41
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Wat vinden jullie..??

In het algemeen zou ik zeggen dat je een verhaal moet hebben waardoor jij, maar ook je oude werkgever er niet negatief uitkomen.
  • 'Ik pas absoluut niet in het team' is negatief voor jou. (recruiter denkt: "haal ik nu een wandelend probleem binnen?")
  • 'Het team was een absolute ramp' is negatief voor het bedrijf - en daarmee voor jou (recruiter denkt: "heb jij wel genoeg zelfkennis en haal ik daarmee een wandelend probleem binnen?")
  • Wij pasten niet erg goed bij elkaar - een aantal leden in de groep is erg extravert/ dominant en dat sloot niet aan bij mijn introverte karakter (ofzoiets) is een neutrale uitleg, waarbij je beide partijen heel laat.

Oefen eens met een verbaal sterk iemand uit je omgeving een gesprekssituatie waarbij je hierover doorgezaagd wordt. Doel is om open, eerlijk en positief te blijven antwoorden. Laat ook zien dat je ervan leert en je hierin ontwikkelt.

Succes met het solliciteren, maar vooral met je muzikale droom. Als liefhebber heb ik bewondering voor mensen die stap durven te zetten.
Met citaat reageren