Los bericht bekijken
  #5  
Oud 21 augustus 2008, 22:02
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Opdracht werkgever niet te doen...

Oh Jose, om je een hart onder de riem te steken: ik werd vorig jaar in een tijdelijke baan ook gevraagd om een mailing na te bellen.

Ik heb dit niet gedaan maar heb ook uitgelegd aan de commercieel manager dat ik hiervoor niet de juiste persoon was omdat ik het gewoon domweg niet durf....... ik ben niet zo "koude beller" ... en dat vond hij maar moeilijk te geloven.

Hoewel ik communicatief sterk in mijn schoenen sta en aardig wat levenservaring heb, is het bellen en benaderen van clienten een heel ander vak.
Ik zou me hier nl. ook ontzettend naar en onzeker bij hebben gevoeld. (vandaar dat ik ook ooit, 100 jaar geleden eens ben afgewezen als intercedente, want dan doe je niets anders dan koude acquisitie)

Ik ben van oorsprong recruiter en personeelsfunctionaris en heb sowieso het land aan bedrijven die je bellen vanwege een mailing die meestal toch al in de prullenbak is verdwenen.

Ik weet niet wat jouw exacte functie is, maar ik heb duidelijk gemaakt dat deze taak niet bij mijn functie hoorde en dat de sales afdeling dit maar intern moest oplossen.

Wat mij betreft kan je wel weigeren dit te doen, met een duidelijke uitleg en je kan evt. je onzekerheid hierover uiten als je dat aandurft.

Aan de andere kant is het misschien ook wel weer een spannende uitdaging om je angst hiervoor te overwinnen, als dit iets is wat eigenlijk bij je functie hoort....

Succes ermee!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren