Los bericht bekijken
  #3  
Oud 18 november 2006, 14:27
Lore Lore is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2006
Berichten: 2
Lore is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie accountantskantoor voor stage

Hoy Hwang

Ik ben ook geen expert in deze brieven natuurlijk, anders liet ik ze hier niet nakijken. Maar ik heb toch nog enkele tips voor jou:

Eerst en vooral staan er nog enkele spellingsfoutjes in:
-geinteresseerd schijf je met een ď => geďnteresseerd
-Ik heb voor dit opleiding gekozen kan je beter schrijven als: ik heb voor deze
opleiding gekozen
-efficient schijf je met ë => efficiënt
En ik denk dat je best ook schrijft: Ik had een stage gelopen die 6 maanden duurde...

Verder kan je misschien ook nog de naam zeggen van dat administratiebureau van vorig jaar. En ik denk dat je misschien best ook nog wat meer info opzoekt over je stageplaats, maar dat kon je nu natuurlijk nog niet doen omdat je je stageplaats nog niet kent. Tip hierbij: Telefoneer eerst naar de stageplaats en vraag samen met andere info die je wil weten, wie de sollicitatiebrieven behandelt, zo kan je in het begin van de brief de persoon aanspreken met geachte en dan zijn naam in plaats van meneer/mevrouw. Dat komt gemotiveerder over.

En als laatste misschien nog een handige tip: Je kan misschien beter je sollicitatiebrief ook als brief sturen en als mail. Op dit gebied kan er wel een verschil zitten omdat ik Belgische ben, en ik heb gehoord dat het in Nederland als minder erg ervaren wordt als je een mail stuurt. In ieder geval geef ik het maar mee als tip, zo weet je het ook mocht je toevallig volgend jaar in een Belgisch bedrijf terecht komen. Dan maak je meteen een goede indruk

Maar al bij al was het volgens mij geen slechte sollicitatiebrief. Vooral het laatste gedeelte vond ik goed. Vergeet trouwens niet dat ik ook fouten kan maken en dat je dus niet zomaar al mijn tips moet opvolgen. Ik hoop in ieder geval dat ik je hier al wat mee geholpen heb en dat je je stageplaats te pakken krijgt.

groetjes Lore
Met citaat reageren