Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 maart 2011, 05:22
jinx jinx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2011
Berichten: 3
jinx is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sterilisatieassistent

Beste leden,

Graag feedback.
Tips en suggesties zijn van harte welkom.
Alvast bedankt.



***, 6 maart 2011

Betreft: sollicitatie sterilisatieassistent

Geachte heer, mevrouw,

Bij het zien van de vacature sterilisatieassistent op de website van uw instelling was ik meteen enthousiast. Graag solliciteer ik naar deze functie.

De afgelopen twaalf jaar heb ik veel werkervaring opgedaan bij *** in ***, waar ik eigenlijk drie verschillende functies had, namelijk die van administratief medewerkster, planner en medewerkster orderbegeleiding. Zodoende heb ik geleerd om prioriteiten te stellen en om nauwkeurig en klantgericht te werken. Verder ben ik bekend met het verzamelen en invoeren van gegevens in proces ondersteunende- en rapportagesystemen, postverwerking, telefoon aanname, voorraadbeheer en archiefwerkzaamheden.

Ik ben van mening dat "een goede gezondheid begint met een goede hygiëne". De functie van sterilisatieassistent vind ik een leuke uitdaging in een stimulerende en dynamische werkomgeving. Het is een functie waar verantwoordelijkheid en zorgvuldigheid vooropstaan ten aanzien van de patiënt en de gebruiker van medische hulpmiddelen. En dat zijn onder andere de competenties die ik beschik. De doelstelling van uw Centrale Sterilisatie Afdeling spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden is het helpen voorkomen van ziekenhuisinfecties en het in de juiste condities ter beschikking stellen van steriele medische hulpmiddelen. Het geeft me een voldoening hier een bijdrage aan te kunnen leveren. Bovendien vind ik het ook bijzonder afwisselend werk.

Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, stressbestendig, goed kan plannen en organiseren, prioriteiten kan stellen, nauwkeurig, klantgericht en resultaatgericht te werken. Nieuwe taken maak ik mij snel eigen en ik kan makkelijk schakelen tussen diverse werkzaamheden. Verder vind ik het prettig dat er binnen uw instelling zoveel aandacht besteed wordt aan de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers. Ik ben erg leergierig en vind het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen. Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw instelling. Graag licht ik dan ook mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren