Discussie: Motivatiebrief
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 juni 2016, 20:46
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief

Suggesties:

Betreft: motivatiebrief pre-master Corporate Finance & Control (CFC) voor het schooljaar 2016-2017

Geachte heer de Vaal,

Met mijn motivatiebrief wil ik u (ervan) overtuigen dat ik deze master met goed gevolg ga afleggen.

De reden waarom ik deze master wil volgen is om met mijn opgedane kennis van mijn huidige opleiding, .....HBO bedrijfseconomie, (welke ik tot op heden met goed gevolg afleg) te verbreden en te verdiepen.

Door het bestuderen van wetenschappelijke bronnen en het doen van onderzoek wil ik dieper ingaan op deze materie. Hier haal ik net als mijn huidige opleiding veel leermomenten en enthousiasme uit.

Op dit moment geef ik met veel plezier bijles voor economische vakken aan een aantal studenten met verschillende opleidingen. Door het geven van bijles ben ik erachter gekomen dat ik mijn kennis wil verbreden op financieel gebied voor mijzelf en ook/tevens om deze bijlessen tot een hoger niveau te brengen.

Tijdens mijn afstudeerstage bij Bavaria kwam ik in aanraking met bedrijfsovernames. Onder andere de overname van SAB Miller door AB InBev en de overname van het bedrijf Palm door Bavaria. Gedurende de stage is mijn interesse rondom dit onderwerp vergroot, maar helaas had mijn afstudeeropdracht geen betrekking op bedrijfsovernames.

Het lijkt mij geweldig om mijn interesses te kunnen combineren met mijn studie, waardoor mijn keuze is gevallen op de pre-master CFC.

Naast het verbreden en verdiepen van mijn kennis wil ik ook nog andere zaken bereiken door deze pre-master te volgen. Eén van die zaken is de praktijkervaringen van HBO te combineren met de academische vaardigheden van het wetenschappelijk onderwijs. Daarnaast biedt deze pre-master mij de mogelijkheid om 'financial manager' en (of?) 'financial controller' te worden. Deze twee beroepen hebben mijn bovengemiddelde interesse, waardoor voor mij het volgen van deze pre-master van groot belang is.

Gedurende deze pre-master wil ik mijn kijk op financiële onderwerpen verbreden en verdiepen. Waardoor ik de relevantie van resultaten kan beoordelen en zal daarna een keuze maken welke ..... richting ik definitief zal kiezen.


??(In verband met de naderende zomervakantie en het definitief inschrijven op deze pre-master CFC zie ik uw reactie graag spoedig tegemoet)

Alvast bedankt voor het gestelde vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

Ik drink geen bier :-)
Met citaat reageren