Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 juni 2009, 16:44
Ronneman Ronneman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Berichten: 3
Ronneman is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitaite bij gemeente

Dennis,

hoewel ik zelf ook weinig ervaring heb met het schrijven van sollicitatiebrieven, wil ik je toch een aantal tips geven.

Allereerst denk ik dat je opnieuw moet kijken naar je zinsbouw en spelfouten. Je werkt bijvoorbeeld op een afdeling Financiën en Controle, in plaats van in de afdeling. Ik schat dat je rond de 18 bent en VWO hebt gedaan om op de uni te komen, wat mij toch overtuigt dat je een brief foutloos kunt schrijven.

Wat betreft de inhoudelijke tekst, ik denk dat je wat meer uitleg moet geven wat je al geleerd hebt tijdens je studie en hoe die kennis je helpt bij het werken bij de gemeente. Meer specifieke competenties van jezelf omschrijven zodat ze weten welk werk je wel of niet aan zou kunnen.

Daarnaast is zou ik de motivatie om nu al een meeloopstage te volgen wat uitbreiden om de lezer duidelijk te maken waarom je nu precies wilt komen stage lopen. Daarnaast omschrijven hoe je nu bij deze gemeente gekomen bent (via familie of vrienden bijvoorbeeld) en hoe je weet waarom je daar graag wilt werken.

Veel succes verder!
Met citaat reageren