Los bericht bekijken
  #4  
Oud 30 oktober 2013, 23:10
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Deze vraag was nu meer algemeen dan voor een specifieke vacature. Ik heb de brochure reeds gebruikt bij 3 spontane sollicitaties. Ik heb 3 keer een e-mail gestuurd om eraan te herinneren. 2 ervan hebben geantwoord dat ze momenteel geen geschikte vacature hebben, maar mijn cv een tijd zullen bewaren.

Mijn redenen om bij vastgoedmakelaars te solliciteren zijn gewoon dat ik een juridische opleiding heb en wel redelijk wat kennis heb van webdesign, brochures, enz. en dat een bediendejob bij een vastgoedmakelaar wel een goede mix van beide is, wat mijn kansen vergroot.

Van een kennis die ooit in die sector gewerkt heeft, weet ik echter dat makelaar redelijk weinig administratief personeel hebben. Meestal werkt een makelaar zijn dossier van A tot Z volledig zelf af.

Vacatures voor bediendes in die sector zijn dan meestal ook een mix van:
- administratieve afhandeling verkoop en link met notaris
- onthaal klanten op kantoor
- prospectie
- gegevensinvoer en advertenties plaatsen
- agendabeheer makelaars, briefwisseling, enz.

Meestal is het dus een combinatie van administratieve en commerciële taken. Ik heb nu geen concrete ervaring in een commerciële functie en dat men iets kent van webdesign en DTP wordt nergens concreet gevraagd.

Met die brochure en website wilde ik eigenlijk laten zien dat ik over andere troeven beschik en wel wat meer kennis van zaken heb dan mijn eigenlijke CV (opleiding en beroepservaring) zouden doen vermoeden. Ik denk zo meer op te vallen dan de zovele andere kandidaten in de trend van "ik hoop snel rijk te worden met vastgoed".

Sommigen vinden echter dat het een beetje smekend zou kunnen overkomen en iemand dacht dat ik meer op een job als makelaar uit was. En dat zie ik eigenlijk niet zitten, maar kan misschien zo wel overkomen.
Met citaat reageren